Ważny wyrok ws. zablokowania kampanii informacyjnej chrześcijańskiej organizacji
Sąd Apelacyjny Wielkiej Brytanii (Court of Appeal) przyjrzy się udziałowi burmistrza Londynu, Borisa Johnsona w zablokowaniu kampanii społecznej zachęcającej do porzucenia praktyk homoseksualnych. Kampanię przygotowała chrześcijańska organizacja charytatywna.
W kwietniu 2012 roku chrześcijańska organizacja charytatywna, Core Issues, zorganizowała kampanię, w ramach której na londyńskich autobusach miały pojawić się napisy: „Not gay! Ex-gay, post-gay and proud. Get over it!” („Nie homo! Ex-homo, post-homo i dumny. Pokonaj to!”). W ten sposób odpowiedziano na kampanię rozpoczętą przez homoseksualną organizację Stonewall, której główne hasło brzmiało: „Some people are gay. Get over it!” („Niektórzy ludzie są homo. Pogódź się z tym!”).
Core Issues uzyskała spełniła formalności, które umożliwiły rozpoczęcie kampanii, jednak protest lewicowych mediów skłonił burmistrza Londynu do zablokowania akcji chrześcijańskiej organizacji. Sprawa rozgrywała się w momencie, gdy Boris Johnson starał się o reelekcję na urząd burmistrza, zabiegając o głosy homoseksualistów.
W uzasadnieniu wyroku Sądu Apelacyjnego, Lord Dyson, Master of Rolls, stwierdził, że należy wszcząć dalsze postępowanie w kwestii zaangażowania burmistrza w sprawę. Zdaniem Lorda Dysona trzeba sprawdzić, czy decyzja rzeczywiście wyszła od burmistrza i ewentualnie, czym była motywowana. Natomiast Lord Justice Briggs zwrócił uwagę, że reklamy Stonewall mogły zostać przez chrześcijan odebrane jako „co najmniej niestosowne wobec ich szczerze pielęgnowanych przekonań, lub nawet sugerujące, że nie ma we współczesnym społeczeństwie miejsca na tolerancję dla ich wiary”. Stwierdzenie to jest ważnym elementem wyroku sądu. Wynika z niego, że jest to szerszy problem ograniczania określonym środowiskom możliwości udziału w debacie publicznej.