Raport nie pozostawia złudzeń. Polacy czarno to widzą
Według raportu firmy Dun & Bradstreet, opublikowanego we wtorkowym wydaniu "Rzeczpospolitej", nastroje w polskim biznesie w I kwartale 2025 roku cechuje przewaga pesymizmu. Wskaźnik optymizmu biznesu spadł do -1 proc.
Najbardziej pesymistyczne są prognozy w branży handlowej (detalicznej i hurtowej), gdzie przewaga pesymistów wynosi aż 15 proc.
Podobne negatywne odczucia panują w branżach budowlanej, finansowej i przemyśle metalurgicznym. Jak wskazuje Tomasz Starzyk, rzecznik Dun & Bradstreet Poland, cytowany przez "Rzeczpospolitą", odczucie optymizmu w tych sektorach spadło do poziomu -13 proc.
Pozytywne nastroje utrzymują się w branży HoReCa (hotele, restauracje, catering) z wynikiem +6 proc., w sektorze mediów (informacja i komunikacja) z +8 proc. oraz w branży nieruchomości, która odnotowała wzrost optymizmu o 23 proc.
"Rzeczpospolita" tłumaczy negatywne nastroje w handlu dominacją kanału dyskontowego, pogorszeniem warunków proponowanych przez producentów, priorytetem cenowym dla konsumentów, a także wzrostem płacy minimalnej oraz kosztów energii i gazu.
Źródło: Republika/PAP
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Jesteśmy na Youtube: Bądź z nami na Youtube
Jesteśmy na Facebooku: Bądź z nami na FB
Jesteśmy na platformie X: Bądź z nami na X