Przejdź do treści

Zlokalizowano kolejny fragment wraku samolotu linii AirAsia

Źródło: telewizja republika

Indonezyjskie ekipy poszukujące szczątków samolotu malezyjskich linii lotniczych AirAsia, który pod koniec grudnia runął do Morza Jawajskiego, zlokalizowały na dnie morskim duży obiekt będący najprawdopodobniej fragmentem kadłuba maszyny.

Sonar wykazał obecność obiektu o wymiarach 10 metrów na 4 metry na 2,5 metra. –Uważamy, że to kadłub samolotu. Jeśli się to potwierdzi, w pierwszej kolejności zajmiemy się wydobyciem ciał ofiar – poinformował w rzecznik operacji na Morzu Jawajskim S. B. Supriyadi. Dotychczas wyłowiono ciała 48 osób. Więcej zwłok prawdopodobnie znajduje się właśnie wewnątrz kadłuba.

Porywisty wiatr, silne prądy morskie i wysokie fale utrudniają ekipom poszukiwawczym dotarcie do innych dużych obiektów, zapewne fragmentów samolotu, wykrytych już przez sonar na dnie morza.

Trzy okręty uczestniczące w poszukiwaniach w ostatnich dniach wykryły też sygnały pochodzące najpewniej z czarnych skrzynek samolotu, w odległości ok. 4 km od miejsca, w którym w sobotę wyłowiono ogon maszyny. – Czarne skrzynki znajdują się w zmiażdżonej części wraku, co utrudnia nurkom ich wydobycie – powiedział Tonny Budiono z indonezyjskiego ministerstwa transportu.

Dodał, że z powodu ograniczeń czasowych nurkowie spróbują dotrzeć do skrzynek dopiero w poniedziałek rano poprzez stopniowe usuwanie szczątków samolotu zalegających na rejestratorach danych.

Tymczasem rzecznik marynarki wojennej Manaham Simorangkir zaprzeczył, jakoby udało się odnaleźć czarne skrzynki. Według niego nurkowie nie potwierdzili dokładnego położenia rejestratorów ze względu na złe warunki pogodowe i kiepską widoczność.

Należący do taniego przewoźnika AirAsia Airbus ze 162 osobami na pokładzie runął do Morza Jawajskiego 28 grudnia podczas lotu z indonezyjskiego miasta Surabaja do Singapuru.

Podczas feralnego lotu pilot za zgodą kontrolerów ruchu powietrznego zmienił kurs, żeby ominąć front burzowy. Wkrótce potem zwrócił się o zgodę na zwiększenie wysokości do 38 tysięcy stóp (ponad 11 580 metrów). Zgody tej nie otrzymał od razu, ponieważ w pobliżu leciały na tym pułapie inne maszyny. Gdy kilka minut później kontrola lotów zezwoliła mu na zwiększenie wysokości do 34 tys. stóp (ponad 10 360 metrów), pilot już nie odpowiedział.

Nie wiadomo jeszcze, co było przyczyną katastrofy. Jedna z hipotez zakłada, że spowodowało ją oblodzenie maszyny. Według indonezyjskiej agencji meteorologicznej mogły się do niej przyczynić sezonowe burze w regionie.

 

CZYTAJ TAKŻE:

Znaleziono ogon wraku samolotu AirAsia

Usunięto obraz.

Katastrofa samolotu AirAsia. Wyłowiono ponad 40 ciał

pap

Wiadomości

NATO ściąga dodatkowe oddziały. Wybory w europejskim kraju

Nigeria przyjęta do grupy BRICS. Co jej to da?

Amerykanie uderzyli we flotę cieni. Chiny drogo za to zapłacą

Oni ignorowali chorobę. Sztuczna inteligencja tworzy pierwszy lek

Księżyc na liście zagrożonych obiektów kultury! Żeby nie ukradli

Donald Trump i Melania Trump na pokładzie Air Force One

Rośnie przemoc wobec chrześcijan

Rząd zablokuje aprzedaż nieletnim e-papierosów bez nikotyny?

Republika Wieczór: strajk głodowy w Bogdance, czyli walka o kopalnię

Fogiel: Rafał Trzaskowski próbuje kopiować wszystkich

Poważny wypadek. Zderzyła się cysterna z ciągnikiem

Dzisiaj informacje Telewizja Republika 18.01.2025

Trzaskowski dostał pytanie o odpady i znów bredził o płonącej planecie

Nawrocki: Referendum ws. Zielonego Ładu to obowiązek. „To zagrożenie dla przyszłości Polski”

Kwiecień: Policja od lat potrzebuje wsparcia finansowego

Najnowsze

Radio Republika teraz również w aplikacji. Pobierz i słuchaj bez przeszkód!

Oni ignorowali chorobę. Sztuczna inteligencja tworzy pierwszy lek

Księżyc na liście zagrożonych obiektów kultury! Żeby nie ukradli

Donald Trump i Melania Trump na pokładzie Air Force One

Rośnie przemoc wobec chrześcijan

NATO ściąga dodatkowe oddziały. Wybory w europejskim kraju

Nigeria przyjęta do grupy BRICS. Co jej to da?

Amerykanie uderzyli we flotę cieni. Chiny drogo za to zapłacą