Ruszają pierwsze prace nad linią łączącą Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną, która pozwoli dojechać z Krakowa do Zakopanego w niespełna 2 godziny. To największa inwestycja tego typu od 40 lat - mówi rząd polski.
W poniedziałek PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na opracowanie dokumentacji projektowej. Wartość kontraktu to 180 mln zł, o czym poinformował resort infrastruktury.
To pierwszy z trzech etapów inwestycji dla budowy nowej linii "Podłęże – Piekiełko" i modernizacji istniejącej linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz. Obejmuje on prace przygotowawcze. Wśród nich m.in. dokumentacja projektowa czy wykup gruntów oraz przygotowanie materiałów, niezbędnych do ogłoszenia przetargów na prace budowlane. - Zawarta dzisiaj umowa na opracowanie dokumentacji projektowej jest największą w historii polskiej kolei pod względem zakresu – powiedział prezes PKP Polskich Linii Kolejowych SA Ireneusz Merchel. - Nowa trasa będzie wymagała m.in. budowy 58 km nowych linii kolejowych, 11 tuneli, 8 estakad, 20 mostów, ponad 30 wiaduktów.
- Inwestycja ma znaczenie dla regionu, Polski oraz komunikacji międzynarodowej. Jest kluczowa dla rozwoju regionalnego. Będzie to najdłuższa nowa linia kolejowa w Polsce od kilkudziesięciu lat - dodawał minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Dziś podpisano umowę na I etap budowy linii kolejowej z Krakowa do Nowego Sącza i Zakopanego - najdłuższej nowej linii w Polsce od 40 lat. Będziemy dalej sukcesywnie naprawiać wykluczenia komunikacyjne. W ciągu najbliższych lat na przebudowę szlaków kolejowych wydamy 67 mld zł. https://t.co/ddpifd3guJ
— Mateusz Morawiecki (@MorawieckiM) 7 stycznia 2019