Na obszarach, na których woda już opadła, trwa intensywne sprzątanie oraz szacowanie strat. Aby mieszkańcy w tym trudnym okresie mieli ułatwiony kontakt z policjantami i mogli szybko, a przede wszystkim na miejscu załatwić różnego rodzaju sprawy bądź zgłosić funkcjonariuszom najpilniejsze problemy, na Dolnym Śląsku uruchomiono mobilne punkty obsługi interesantów.
Działają one już w Kamieńcu Ząbkowickim, Żelaźnie, Trzebieszowicach, Lądku-Zdroju i Stroniu Śląskim. Mieszczą się one w specjalnie do tego przystosowanych radiowozach. Ich uruchomienie ułatwia mieszkańcom załatwiania spraw, z którymi dotychczas zgłaszali się bezpośrednio do lokalnych jednostek policji. Dzięki wdrożeniu takiego rozwiązania, pomimo trudnej sytuacji związanej z niedawną powodzią, mieszkańcy mogą kontynuować codzienne życie z jak najmniejszą liczbą utrudnień.
W mobilnym punkcie można nie tylko zgłosić bieżące sprawy i problemy, ale również uzyskać wnioski o pomoc dla osób dotkniętych powodzią. W ten sposób policja stara się zapewnić nieprzerwany dostęp do usług i wsparcia dla poszkodowanych, dbając o to, by życie mieszkańców toczyło się bez dodatkowych komplikacji.
Jednocześnie w sprawach niecierpiących zwłoki zawsze można dzwonić pod numer alarmowy 112.
Źródło: KWP we Wrocławiu