Kobieta z Hajnówki stała się ofiarą cyberprzestępstwa. Jak się okazało, 40-latka weszła w link, który przesłał jej kupujący za pośrednictwem komunikatora. Zamiast otrzymania wpłaty za rower, straciła niemal 22 tysiące złotych.
W poniedziałek, do hajnowskiej komendy wpłynęło zgłoszenie o popełnieniu cyberprzestępstwa. Jak podała mieszkanka Hajnówki, chciała tylko sprzedać rower na jednym z portali aukcyjnych. Potencjalny klient przesłał przez komunikator grafikę z logo firmy kurierskiej oraz link do formularza. Po jego wypełnieniu kobieta miała otrzymać pieniądze. 40-latka wypełniła formularz wpisując swoje dane osobowe. Następnie przez fałszywą stronę firmy kurierskiej zalogowała się na konto bankowe. Tym samym dała dostęp oszustowi do swojego konta. Kiedy później pokrzywdzona chciała zalogować się do bankowości internetowej przez aplikację, było to już niemożliwe. Kobieta natychmiast zadzwoniła na infolinię banku. Okazało się, że zamiast otrzymania wpłaty za rower, z jej konta zniknęły blisko 22 tysiące złotych.
ZOBACZ: Narasta liczba przestępstw wymierzonych w chrześcijan. Ordo Iuris publikuje raport
- Oszuści mając dostęp do konta kobiety wygenerowali 3 kody blik, a następnie wypłacili pieniądze w bankomacie na terenie województwa małopolskiego. Dodatkowo zrobili zakupy w sklepie internetowym, dokonali przelewu przez jeden z międzynarodowych systemów płatności oraz zaciągnęli kredyt na 4000 złotych - powiadomiła hajnowska policja.
Chroń swoje dane
• Nie wysyłaj mailowo ani nie podawaj telefonicznie swoich danych: loginu, hasła itp. Banki, instytucje finansowe, administratorzy portali społecznościowych nigdy taką drogą nie proszą swoich klientów/ użytkowników o weryfikację danych.
• Sprawdzaj adres przeglądarki.
• Zabezpiecz komputer oraz telefon programami/aplikacjami antywirusowymi.
Policjanci apelują o rozwagę i ostrożność w podejmowani wszelkich decyzji finansowych. W razie wypadku przypominają, aby koniecznie poinformować o zdarzeniu Policję oraz zabezpieczyć konto, informując swój bank.