Stewardesa stała na najwyższym budynku świata, a za nią leciał samolot pasażerski Airbus A380. Jest to nowy klip linii lotniczych Emirates, który w taki sposób zachęca do odwiedzenia Expo 202 w Dubaju.
Stewardesa stała na najwyższym budynku świata, a za nią leciał samolot pasażerski Airbus A380. Jest to nowy klip linii lotniczych Emirates, który w taki sposób zachęca do odwiedzenia Expo 202 w Dubaju.
Linie lotnicze Emirates opublikowały w sieci wideo reklamujące firmę oraz trwające w Dubaju do końca marca 2022 r. targi Expo 2020. Uwaga widzów skupia się na stewardesie, która stoi na szycie Burdż Chalifa (to ok. 820 m nad ziemią). Tuż za nią w tle widać największy pasażerski samolot świata - Airbus A380.
Kulisy powstania reklamy
Stojąca na dachu kobieta to podróżniczka i kaskaderka Nicole Smith-Ludvik. Kobieta występowała wcześniej w innych, podobnych produkcjach przygotowywanych dla Emirates.
Przy produkcji nie użyto green screenów lub grafiki cyfrowej. Podczas oglądania nagrania widz ma wrażenie, że potężny samolot przelatuje tuż za plecami kobiety. Złudzenie wynikające z wykorzystania obiektywu o określonej ogniskowej, pozwala zawęzić perspektywę i „oszukać” ludzkie oko. Odległość między samolotem a kaskaderką wynosi 800 m. Sam przelot jest prawdziwy. Maszyna leciała na wysokości ok. 822 m z prędkością ok. 270 km na godz. To tyle mniej więcej, ile ta maszyna pędzi zaraz po starcie. Piloci dla uzyskania idealnego kadru, ćwiczyli na symulatorach lotu, i potrzebowali 11 prób do jego uzyskania.