Przejdź do treści

Auto elektryczne czy hybrydowe? Wiemy, kto wygra tę rywalizację

Źródło: flickr.com

Stowarzyszenie China Society of Automotive Engineers, cytowane przez agencję Reuters, przewiduje, że 95 procent sprzedaży nowych pojazdów z napędem elektrycznym w 2035 r. w Chinach będą stanowić pojazdy elektryczne z baterią, podczas gdy sprzedaż pojazdów hybrydowych wyniesie zaledwie 5 procent.

China's NEV sales to account for 50% of new car sales by 2035: industry body https://t.co/ng9wd9hqgv pic.twitter.com/60slhNirHj

— Reuters (@Reuters) October 27, 2020

Prognozuje jednocześnie, że sprzedaż wszystkich nowych pojazdów z napędem elektrycznym (NEV - Neighborhood Electric Vehicle) w Chinach, największym na świecie rynku motoryzacyjnym, wzrośnie do 20% całkowitej sprzedaży nowych samochodów do 2025 r., z zaledwie 5% obecnie, i do 50% do 2035 r.

Tym samym stowarzyszenie nieznacznie obniżyło swoje prognozy dla NEV w 2025 r., z 25%, zakładanej w zeszłym roku przez chińskie Ministerstwo Przemysłu i Technologii Informacyjnych.

Do pojazdów NEV zalicza się pojazdy elektryczne akumulatorowe, pojazdy hybrydowe typu plug-in oraz pojazdy z wodorowymi ogniwami paliwowymi.

Branża spodziewa się, że Chiny sprzedadzą w tym roku około 1,1 miliona pojazdów NEV.

China Society of Automotive Engineers  to wpływowy organ branżowy, w skład którego wchodzą przedstawiciele sektora rządowego w dziedzinie motoryzacji oraz naukowcy. Stowarzyszenie  jest zaangażowana w ustalanie średnio- i długoterminowej polityki dotyczącej pojazdów elektrycznych w kraju i jest kluczowym punktem odniesienia dla decydentów, firm i inwestorów.

Szef China Society of Automotive Engi Li Jun Li powiedział również, że oczekuje się, że emisja dwutlenku węgla z chińskiego przemysłu samochodowego osiągnie szczyt około 2028 roku i spadnie do 20% wartości szczytowych do 2035 roku.

Chiny chcą osiągnąć neutralność węglową do 2060 r.

Prezydent Chin Xi Jinping we wrześniu ogłosił plany zwiększenia celu paryskiego porozumienia klimatycznego, mówiąc, że Chiny osiągną szczyt emisji dwutlenku węgla przed 2030 r. i neutralność węglową przed 2060 r.

Li spodziewa się, że w latach 2030-2035 Chiny będą miały również około 1 miliona pojazdów napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi.

 

PAP, twitter

Wiadomości

Stan zdrowia Papieża Franciszka nadal krytyczny

Poseł od Tuska chce "ściszyć" kościelne dzwony

Gość "Dzisiaj", godz. 20.00 w Republice. Zapraszamy!

Lis chciał upokorzyć prezydenta Dudę, ale „Boli, że Trump zaprosił Dudę, a Tuska nie”

Czołowe zderzenie dwóch aut. Jeden z kierowców nie przeżył

Wybory w Niemczech. Wygrywa CDU 29 proc., przed AFD 19,5 proc. i SPD 16 proc.

Groza na przejeździe kolejowym! Bus staranowany przez szynobus

Fort Trump wraca na agendę | Bitwa Polityczna

Prof. Cenckiewicz: Estoński wywiad potwierdza ustalenia ws. współpracy SKW z FSB

Semka: Ameryce nie jest na rękę, aby w Polsce była wojna domowa

Michał Rachoń: Lewicowe media znów szerzą kłamstwa na temat wypowiedzi Trumpa

Zełeński przestanie być prezydentem Ukrainy? Może ustąpić nawet natychmiast!

Ktoś w to uwierzy? Kandydat na kanclerza chce "podpisać polsko-niemiecki traktat o przyjaźni"

Nawrocki o spotkaniu Duda-Trump: nasz prezydent jest mężem stanu

Wybory w Niemczech. Mieszkańcy wyspy Norderney głosują w... koszach plażowych

Najnowsze

Stan zdrowia Papieża Franciszka nadal krytyczny

Czołowe zderzenie dwóch aut. Jeden z kierowców nie przeżył

Wybory w Niemczech. Wygrywa CDU 29 proc., przed AFD 19,5 proc. i SPD 16 proc.

Groza na przejeździe kolejowym! Bus staranowany przez szynobus

Fort Trump wraca na agendę | Bitwa Polityczna

Poseł od Tuska chce "ściszyć" kościelne dzwony

Gość "Dzisiaj", godz. 20.00 w Republice. Zapraszamy!

Lis chciał upokorzyć prezydenta Dudę, ale „Boli, że Trump zaprosił Dudę, a Tuska nie”