Przejdź do treści
PZKosz i PKN Orlen łączą siły! Sprawdź! [wideo]
Telewizja Republika

PKN ORLEN przez następne trzy lata będzie strategicznym partnerem męskich i żeńskich reprezentacji Polski w koszykówce 5x5 oraz 3x3, a także sponsorem tytularnym najwyższych klas rozgrywkowych w kraju: ORLEN Basket Ligi Kobiet i Mężczyzn. Bardzo ważnym elementem nowej umowy pomiędzy ORLENEM i Polskim Związkiem Koszykówki będzie również wsparcie 16 reprezentacji juniorskich, młodzieżowych programów szkoleniowych oraz kadry koszykarzy na wózkach.

Podpisanie umowy pomiędzy ORLENEM i Polskim Związkiem Koszykówki to efekt optymalizacji polityki sponsoringowej w ramach Grupy ORLEN po zakończeniu w ubiegłym roku budowy multienergetycznego koncernu. Wcześniej koszykówka przez lata była wspierana przez Energę z Grupy ORLEN i LOTOS. Obecnie to marka ORLEN będzie towarzyszyć koszykarzom i kibicom w czasie najważniejszych wydarzeń tej dyscypliny sportowej.

– Koszykówka cieszy się w Polsce coraz większym zainteresowaniem, a jej atrakcyjność dodatkowo wzmocniły ubiegłoroczne sukcesy polskiej reprezentacji. Współpraca z Polskim Związkiem Koszykówki to dla nas gwarancja dotarcia do milionów kibiców, których liczebność z pewnością wzrośnie, m.in. dzięki  Mistrzostwom Europy w 2025 roku, których Polska jest współgospodarzem. Budujemy silną markę w oparciu o silne sojusze, dlatego Polski Związek Koszykówki jest dla nas naturalnym partnerem – mówi Adam Burak, Członek Zarządu ds. Komunikacji i Marketingu.

– Cieszymy się, że w tak dużym zakresie dołączamy do elitarnej rodziny sportowej wspieranej przez PKN ORLEN. To dla nas zaszczyt i powód do dumy, że kluczowy w naszej części Europy koncern multienergetyczny widzi potencjał w koszykówce i będzie ją wspierał w dalszym rozwoju. Jestem przekonany, że długofalowa współpraca pozwoli naszej dyscyplinie na osiągnięcie kolejnych sukcesów. To ważny dzień dla polskiej koszykówki – mówi Radosław Piesiewicz, prezes Polskiego Związku Koszykówki i Polskiego Komitetu Olimpijskiego.

Usunięto obraz.

Na mocy przedłużonej przez koncern umowy, PKN ORLEN będzie dysponował prawem do wykorzystania wizerunku grupowego wszystkich kadr narodowych w swoich działaniach marketingowych. Logotyp ORLEN zostanie wyeksponowany na strojach meczowych i treningowych reprezentacji, meczowych strojach klubowych, koszykarskich parkietach, bandach, telebimach, banerach, materiałach promocyjnych i w kanałach komunikacji digitalowej.

Ostatnie kilka lat to renesans polskiej koszykówki. Jesienią 2022 roku reprezentacja prowadzona przez Igora Miličića po raz pierwszy od ponad 50 lat awansowała do strefy medalowej Eurobasketu. Na turnieju zajęła czwarte miejsce, po drodze wygrywając z broniącą tytułu, z gwiazdą NBA w składzie - Słowenią. Doskonale radzą sobie także zawodnicy i zawodniczki w coraz bardziej popularnej odmianie koszykówki 3x3. W rozgrywanych przed rokiem mistrzostwach świata drużyna U-23 zdobyła złoty medal, a na dwóch ostatnich mistrzostwach Starego Kontynentu obie seniorskie reprezentacje zdobywały brązowy krążek. Na klubowych parkietach ANWIL Włocławek triumfował niedawno w FIBA Europe Cup, stając się pierwszą polską drużyną, która wywalczyła trofeum pod egidą światowej federacji. Wspomniana reprezentacja Polski ma w składzie wschodzącą gwiazdę NBA. W 2022 roku Jeremy Sochan został wybrany z 9. numerem w drafcie i ma za sobą świetny debiutancki sezon w San Antonio Spurs.

Usunięto obraz.

Sukcesy reprezentacji i Polaków budują zainteresowanie koszykówką. Świadczą o tym badania  przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia, według których dyscyplina ta od lat plasuje się w czołówce zestawień najbardziej popularnego sportu w kraju. Marketingową wartość koszykówki w dużej mierze buduje gwarancja długoletnich kontraktów telewizyjnych. Telewizja Polska pokaże mecze reprezentacji Polski w koszykówce do 2025 roku, z kolei telewizja Polsat będzie transmitować rocznie ponad 140 meczów ORLEN Basket Ligi aż do 2030 roku.

Ważnym elementem nowej umowy z PZKosz jest również wsparcie 16 reprezentacji młodzieżowych, w których swoje talenty szlifuje przyszła kadra koszykówki. W 2022 reprezentacje te wystąpiły w turniejach finałowych młodzieżowych mistrzostw Europy FIBA dywizji A. Ponadto ORLEN będzie sponsorem dwóch najważniejszych programów szkolenia młodzieży – Szkolnych Młodzieżowych Ośrodków Koszykówki, które obejmują 148 placówek i ponad 7,7 tys. dzieci i 320 trenerów, a także Koszykarskich Ośrodków Szkolenia Sportowego Młodzieży, zrzeszającego ponad 800 uczestników szkolonych przez 143 trenerów, w 48 ośrodkach w całym kraju.

Usunięto obraz.

Telewizja Republika
Źródło: Telewizja Republika

Wiadomości

Pierwsza duża gospodarka, która odeszła od węgla

Nowy minister od zdrowia w USA. Antyszczepionkowiec

Gwiazda NBA do Demokratów: "Przegraliście. Siedźcie cicho!"

Aktorka martwi się o Amerykanów, którzy „nie mają możliwości ucieczki"

Kurski: jednego dnia Sutryk popiera Trzaskowskiego, drugiego przychodzi po niego CBA. To sprawka Tuska.

Gembicka: Tusk pręży muskuły i mówi, że nie wpuści migrantów, a za plecami Polaków zgadza się na wszystko

Ujawniamy! To im Sutryk zafundował studia. ZOBACZ!

Nitras wzywa imienia Jezus na wieść o zatrzymaniu Sutryka

Mocny komentarz Obajtka ws. wyników Orlenu: to niszczenie naszego narodowego koncernu

Motoryzacyjna pamiątka po wojnie znaleziona pod ziemią

Kwiecień: nie ma inwestycji, nie ma programów, wszystko stoi!

Katolicy będą mieć wpływ na administrację Trumpa

Popierany przez Tuska prezydent Wrocławia zatrzymany przez CBA

PiS i Konfederacja przejmują władzę? Tak wynika z sondażu

Jechał na papierosach. Przemytnik cyklista zatrzymany

Najnowsze

Pierwsza duża gospodarka, która odeszła od węgla

Kurski: jednego dnia Sutryk popiera Trzaskowskiego, drugiego przychodzi po niego CBA. To sprawka Tuska.

Gembicka: Tusk pręży muskuły i mówi, że nie wpuści migrantów, a za plecami Polaków zgadza się na wszystko

Ujawniamy! To im Sutryk zafundował studia. ZOBACZ!

Nitras wzywa imienia Jezus na wieść o zatrzymaniu Sutryka

Nowy minister od zdrowia w USA. Antyszczepionkowiec

Gwiazda NBA do Demokratów: "Przegraliście. Siedźcie cicho!"

Aktorka martwi się o Amerykanów, którzy „nie mają możliwości ucieczki"