Manchester United ze stratą 70 mln funtów. Powód: koronawirus
Manchester United stracił 70 mln funtów w okresie do 30 czerwca 2020 r. - podało BBC Sport.
Dane te zostały przedstawione w sprawozdaniu finansowym United za lata 2019-20, które obejmowało okres, w którym angielska piłka nożna została całkowicie zamknięta.
Przychody United spadły o 18,8% z 627,1 mln funtów do 509 mln funtów, ale częściowo wynikało to z tego, że klub nie zakwalifikował się do Ligi Mistrzów ubiegłego sezonu.
Talk to us about last night ????#MUFC #UCL pic.twitter.com/y0r3QdY5A6
— Manchester United (@ManUtd) October 21, 2020
Dla porównania, w zeszłorocznym sprawozdaniu United szacował przychody na 580 mln funtów.
Angielska piłka nożna została wstrzymana w marcu w odpowiedzi na pandemię i od czasu wznowienia rozgrywek w czerwcu jest rozgrywana bez fanów.
Przemawiając w środę na konferencji z inwestorami, wiceprezes wykonawczy United, Ed Woodward, wezwał rząd Wielkiej Brytanii do naśladowania przykładów z całej Europy, zezwalając na powrót kibiców "jak tylko będzie to bezpieczne" i powiedział, że "niespójności" w przepisach były "frustrujące".
- Jeśli ludzie mogą godzinami siedzieć w samolocie lub w kinie, a nawet oglądać piłkę nożną w kinie, to dlaczego nie na zewnątrz, w otoczeniu stadionu, który jest profesjonalnie zarządzany i kontrolowany? - pytał Woodward.
Potwierdził również, że klub odegrał "aktywną rolę" w planach znanych jako Project Big Picture, które zostały odrzucone przez kluby Premier League w zeszłym tygodniu.
We wtorek odbyły się rozmowy na temat utworzenia nowej Europejskiej Premier League o wartości 4,6 mld funtów, w którą zaangażowały się najwyższe partie z całego kontynentu.
Klub potwierdził również, że koszty finansowe netto wzrosły o 3,5 mln funtów do 26 mln funtów. Urzędnicy podkreślili jednak, że pomimo ogromnego wzrostu zadłużenia Stanów Zjednoczonych, które wzrosło o 132,9% do 474,1 mln funtów, było to spowodowane zmniejszeniem rezerw gotówkowych, to dług główny pozostał bez zmian.
United ogłosiło również sześciomiesięczne przedłużenie umowy sponsorskiej dotyczącej koszulki z Chevroletem, która obecnie wygasa 31 grudnia 2021 roku.