Jak donosi „Financial Times” Warner Bros. Discovery rozpatruje sprzedaż polskiego TVN jako jedną z opcji poprawienia kondycji grupy medialnej w trudnej sytuacji rynkowej. Czy zniknie z polskich mediów ten pełen nienawiści kanał telewizyjny?
Według brytyjskiego dziennika Amerykanie prowadzą przegląd opcji strategicznych w obliczu rosnącej konkurencji ze strony gigantów streamingowych, takich jak Netflix czy Disney. Niestety połączenie dwóch marek mediowych - Discovery i WarnerMedia – w 2022 roku nie przyniósł spodziewanych zysków. Gorzej, według brytyjskiej gazety generuje mniejsze niż się spodziewano przychody. Dlatego właściciele rozpatrują jedną z opcji: sprzedaż pojedynczych aktywów, wśród których jest TVN.
W pierwszym kwartale br. segment telewizyjny Warner Bros. Discovery, obejmujący m.in. grupę TVN zanotował spadek przychodów o 8 proc. do 5,12 mld dolarów. Te z dystrybucji kanałów zmalały o 7 proc. od 2,8 mld dolarów, a z reklam - o 11 proc. do 1,99 mld. Natomiast sprzedaż treści wzrosła z 245 do 264 mln dolarów. W streamingu osiągnięto niewielki wzrost przychodów - o 5 mln do 2,46 mld dolarów
informują Wirtualne Media.
Czy TVN pójdzie pod młotek ? Wiele milionów Polaków na pewno ucieszyłby taka wiadomość, gdyż przekaz tvn-owski jest przekazem szerzącym hejt i wydumane historie.
Źródło: Wirtualne Media