Dzienne pociągi z Opola do Wiednia i Berlina oraz więcej składów w ramach kategorii InterCity - to główne zmiany w rozkładzie PKP dla województwa opolskiego, jakie będą obowiązywały od 10 grudnia.
Jak poinformowało w piątek biuro prasowe PKP, od 10 grudnia tego roku w rozkładzie jazdy tego przewoźnika na terenie województwa opolskiego pojawią się nowości zarówno na trasach lokalnych, jak i międzynarodowych.
Wraz z nowym rozkładem jazdy do/z Opola będzie kursować 34 par pociągów (32 całorocznych i 2 sezonowe), czyli o 1 więcej niż dotychczas. Na dotychczasowym poziomie pozostanie liczba połączeń do Warszawy. Natomiast od 10 grudnia mieszkańcy województwa opolskiego będą mogli skorzystać z dodatkowej pary połączeń do Wrocławia, Krakowa czy Białegostoku. Pociąg IC Fredro, kursujący obecnie z Wrocławia do Warszawy przez Opole, w nowym rozkładzie jazdy będzie miał wydłużoną relację do stolicy województwa podlaskiego.
Wzorem lat poprzednich z Opola będzie można wyruszyć bezpośrednio również za granicę. Jednak od 10 grudnia, zamiast pociągu nocnego NightJet relacji Wiedeń – Berlin przez Opole, będą kursować dwa pociągi dzienne: IC Odra pojedzie z Krakowa przez Opole i Wrocław do Berlina, IC Danubius zaś umożliwi wygodną podróż do Wiednia.
W nowym rozkładzie dwa dodatkowe połączenia zyska Kędzierzyn-Koźle. Dzięki zmianie trasy pociągu TLK Roztocze mieszkańcy miasta wygodniej dojadą do Katowic, Krakowa, Rzeszowa i Lublina. Uruchomienie nowego codziennego pociągu TLK Szczeliniec relacji Kraków – Jelenia Góra zapewni połączenie do Nysy i Kłodzka.
Według zapowiedzi PKP, liczba pociągów kategorii TLK zmniejszy się na rzecz składów kategorii IC. Dzięki wzmacnianiu floty PKP Intercity kolejnymi nowymi i zmodernizowanymi wagonami oraz elektrycznymi zespołami trakcyjnymi (EZT), liczba połączeń kategorii IC z/do Opola zwiększy się do 25. Nową, wyższą kategorię otrzyma pociąg Wyczółkowski relacji Szczecin – Lublin. Od 10 grudnia skład ten będzie zestawiony z komfortowych i nowoczesnych wagonów.
Do czerwca 2024 roku będzie kontynuowana modernizacja stacji Warszawa Zachodnia. Część pociągów nadal będzie obsługiwała stację Warszawa Gdańska, zamiast Warszawy Centralnej, bądź będzie kursowała w skróconej relacji do/z Warszawy Wschodniej.