Oświadczenie Zarządu Telewizji Republika. Drugi program "Republiki"
"Dzisiejszy format informacyjno-publicystyczny zostanie poszerzony o nowy kanał o charakterze ogólnym. Ma on ambicję odegrać w niedalekiej przyszłości istotną rolę i skutecznie konkurować innymi kanałami dystrybuowanymi w naziemnej telewizji cyfrowej (DVBT)" – informuje Zarząd Telewizji Republika.
Projekt Telewizja Republika ruszył w maju 2013 roku. Wówczas celem było stworzenie całodobowej telewizji informacyjno-publicystycznej, która zapełniłaby wyraźną na polskimi rynku medialnym niszę, jaką był w tamtym okresie brak informacyjnego medium telewizyjnego o konserwatywnym i patriotycznym ukierunkowaniu. Stację utworzyło kilka niezależnie działających na rynku medialnym i w przestrzeni publicznej środowisk: tygodnika "Do Rzeczy”, tygodnika "Gazeta Polska”, portalu Fronda, a także grupy Solidarni 2010. Jej rozpoznawalnymi twarzami i założycielami byli publicyści i liderzy konserwatywnej opinii publicznej: Bronisław Wildstein, Tomasz Sakiewicz, Cezary Gmyz, Katarzyna Hejke, Anita Gargas, Rafał A. Ziemkiewicz, Ewa Stankiewicz i Tomasz P. Terlikowski.
Telewizja Republika szybko stała się centrum konserwatywnej narracji otaczającej rzeczywistości. Stała się też miejscem pracy i ośrodkiem rozwoju dziennikarstwa konserwatywnego. Pracowali tu i doświadczeni dziennikarze i profesjonaliści z obszaru mediów, którzy z różnych powodów za swoje poglądy zostali zmuszeni do odejścia ze swoich poprzednich firm, jak i młodzi adepci dziennikarstwa. To właśnie z nich korzystają dziś nowo tworzone media narodowe.
Codzienne informacje, komentarze publicystów czy materiały, które były blokowane lub cenzurowane przez media głównego nurtu, a które ukazywały się na antenie Telewizja Republika bez wątpienia miały wpływ na percepcję społeczeństwa odnośnie otaczającej rzeczywistość, co w konsekwencji fundamentalnie wpłynęło na dzisiejszy kształt sceny politycznej w Polsce.
Telewizja Republika spełniła pierwszy etap swojej misji. Stała się niekwestionowanym liderem opinii konserwatywnej i kuźnią kadr dziennikarstwa konserwatywnego. Obecnie przechodzi do kolejnego etapu rozwoju budowy silnych mediów konserwatywnych w Polsce.
Telewizja Republika stworzy grupę kanałów telewizyjnych, które zostaną sprofilowane wg. aktualnych oczekiwań widzów. Dzisiejszy format informacyjno-publicystyczny zostanie poszerzony o nowy kanał o charakterze ogólnym. Obecnie trwają pracę nad uaktualnieniem ramówki kanału informacyjno-publicystycznego. Na antenie Telewizja Republika pojawią się niebawem nowi, znani dziennikarze i publicyści, oferta programowa zostanie wzbogacona o nowe programy z obszaru publicystyki społecznej, kultury i edukacji.
Nowy kanał o charakterze ogólnym ma ambicję odegrać w niedalekiej przyszłości istotną rolę i skutecznie konkurować innymi kanałami dystrybuowanymi w naziemnej telewizji cyfrowej (DVBT). Jednocześnie zostaną wykorzystane synergie programowo-produkcyjne między kanałami informacyjno-publicystycznym i ogólnym, co pozytywnie wpłynie na rentowność projektu.
Za opracowanie nowej strategii uwzględniającej elementy programowe, brandowe, online i finansowe będzie odpowiadał niedawno powołany nowy Zarząd Telewizja Republika S.A., który w zmienionej strukturze redakcyjnej i organizacyjnej będzie realizował budowę silnej grupy mediów konserwatywnych na rynku Polskim.
Plan rozwoju będzie realizowany w trzech głównych etapach: 1. odświeżenie obecnej oferty informacyjno-publicystycznej Telewizja Republika, 2. opracowanie synergii i planu współistnienia dwóch kanałów telewizyjnych o charakterze konserwatywnym i 3. Opracowanie strategii i prowadzenie nowego kanału o profilu ogólnym.
Finansowanie kolejnego etapu rozwoju będzie się opierało na inwestorach krajowych i zagranicznych, z którymi obecnie trwają rozmowy.
Telewizja Republika S.A.
Styczeń 2016