Zniesiono obowiązek wystawiania decyzji w formie papierowej, automat przekazuje informację o nałożonej kwarantannie czy izolacji, a osoby z bliskiego otoczenia można zgłosić internetowo. Dodatkowo powstała ogólnopolska infolinia do kontaktu z sanepidem.
W ramach digitalizacji Sanepidu nastąpiły zmiany. Najważniejszą reformą jest ogólnopolska infolinia do kontaktu z sanepidem.
Zniesiono też obowiązek wystawiania decyzji w formie papierowej. Pracownicy inspekcji nie dzwonią już z informacją o nałożonej kwarantannie czy izolacji bo robi to automat.
W tym tygodniu uruchomiono nowy numer telefonu - 22 25 71 145 - z którego nadawany jest komunikat o objęciu kwarantanną osób, które znajdują się w bazie EWP i mają nałożoną kwarantannę.
Pytania o COVID-19 lub wyjaśnienia statusu kwarantanny należy kierować na infolinię: 22 25 00 115.
"Na walkę z pandemią zakupiono 9 tys. laptopów z pełnym oprogramowaniem, 4 tys. telefonów komórkowych z dostępem do internetu, zainstalowano 4 tys. nowoczesnych telefonów stacjonarnych. Prace inspekcji wspierają spółki skarbu państwa, żołnierze WOT, studenci" - poinformował Sanepid w specjalnym komunikacie o reformach w instytucji.