W warszawskim Muzeum Gazownictwa zaprezentowano nowy projekt Fundacji PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza – "Rozgrzewamy polskie serca". Pod tym hasłem spółka PGNiG SA i Fundacja realizować będą programy w nowoczesny sposób podejmujące tematykę związaną z tożsamością, historią i patriotyzmem.
– PGNiG jest wiodącą polską firmą, mamy polskie obowiązki. Chcemy promować wartości ważne dla Polaków – patriotyzm, poświęcenie, odwagę. Stąd też decyzja o zaangażowaniu spółki w działania promujące polską historię, w tym niezłomną postawę Żołnierzy Wyklętych – powiedział wiceprezes PGNiG SA Janusz Kowalski.
Podczas konferencji zaprezentowano również film promujący akcję. Wzięli w nim udział "Żołnierze Wyklęci" – weterani partyzantki antykomunistycznej lat powojennych oraz reprezentanci Polski w piłce ręcznej - Karol Bielecki, Bartosz Jurecki i Sławomir Szmal.
– W polityce historycznej przejawia się racja stanu. To dobrze, że polski biznes angażuje się w te działania. (…) Ten projekt mówi o zaangażowaniu polskiego biznesu w troskę o polską pamięć, w uczestnictwo w kształtowaniu polityki historycznej. Nie wyobrażam sobie, byśmy tego nie robili wspólnie - politycy organizują tego rodzaju działania, dbają o możliwości legislacyjne i wspierają, ale musimy to realizować wszyscy. Cieszę się, że ważne ogniwo polskiej gospodarki daje przykład jak ma to być realizowane -– powiedział wicepremier prof. Piotr Gliński,
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
Będzie Muzeum Żołnierzy Wyklętych. Prezes PiS: Musimy przekazać prawdę młodemu pokoleniu