– Medium publiczne, jakim jest radio czy telewizja, powinno promować kulturę polską. Oczywiście nie chodzi o eliminacje muzyki, ale powinniśmy zachować pewną równowagę. Robią to wszystkie media publiczne. (…) Nie możemy zapominać, że mamy świetnych twórców, wspaniała kulturę – nie wyrzekajmy się tego, pomóżmy naszej kulturze! – mówiła w wywiadzie dla Polskiego Radia jego nowa prezes Barbara Stanisławczyk.
Stanisławczyk w Polskim Radiu opowiedziała o swojej wizji stacji. Zaznaczała, że nie chce rozmawiać o przeszłości tylko skupić się na swojej pracy. W jej opinii, pomimo ery internetu, radio wciąż będzie potrzebne ludziom i nie straci zainteresowania.
– Tak jak książka, która ma swoją specyfikę, tak jak radio. O radiowcach mówi się, że to rodzina radiowa, tak samo myśli się o słuchaczach. Są ludzie, którzy bez radia nie wyobrażają sobie bycia i życia. To duża grupa ludzi. Myślę, że tak pozostanie. Musimy sprawić wspólnie, aby ta rodzina się powiększała i żeby była zintegrowana – mówiła.
Nowa prezes Polskiego Radia podkreślała, że zależy jej na tym, żeby programy nie były jednolite. – Każdy z programów musi mieć swój charakter, żeby się nie powielać, ale misja powinna przyświecać każdemu z programów. Nad szczegółami będziemy pracować — zapowiedziała. – Reklamy nie powinny aż tak zakłócać programów, ale to za mocne słowo, żeby powiedzieć, iż przeszkadzają mi reklamy – dodała.