Przejdź do treści

Nawigator lotniczy: Kontrolerzy lotu świadomie wprowadzili w błąd pilotów Tu-154M

Źródło: telewizja republika

Uważam że nawigator, który zajmował się lotem Tu-154M, wiedział, z której strony znajduje się samolot. Według mnie, świadomie wprowadzali pilotów, było to świadome i celowe działanie – mówił na antenie Telewizji Republika kmdr ppor. rez. Kazimierz Grono nawigator lotniczy.

Zdaniem eksperta, nawigowaniem samolotu powinna zajmować się jedynie osoba do tego upoważniona, a wszelkie postronne osoby jedynie przeszkadzają w podejmowaniu decyzji i nie powinny znajdować się w pomieszczeniu kontrolerów.

– Na stanowiskach dowodzenia i kierowania lotami nie powinny znajdować się osoby postronne. Ludzie, którzy są wyznaczeni do kierowania lotami, to są właściwi ludzie do podejmowania decyzji, pozostali tylko przeszkadzają – stwierdził. – Uważam, że powinien decydować tylko i wyłącznie kierownik lotów – podkreślił.

Kmdr Grono przyznał, że prokuratura powinna przyjrzeć się nie tylko samym kontrolerom, ale także wszystkim osobom, które mogły mieć wpływ na decyzję o lądowaniu prezydenckiego samolotu w Smoleńsku.

– Wszystkie osoby, które miały wpływ na prowadzenie samolotu do lądowania, również ludzie, którzy tam byli, powinni być objęci działaniami prokuratury – uznał.

Jedyną komendą jaka powinna paść było odejście na lotnisko zapasowe

Według Kazimierza Grono, za mało mówi się o komendzie zejścia na wysokość 50 metrów, która w tłumaczeniach rosyjskich biegłych była komendą odejścia do 50 metrów od drogi lądowania.

– Samolot dostał komendę zezwalającą na zejście do 50 metrów, do tego doszły złe warunki atmosferyczne, ograniczenie widoczności. Te warunki i całe to zdarzenie świadczy o tym, że nie było warunków do lądowania TU-154m – stwierdził. – Jedyną komendą, jaka powinna paść, było odejście na lotnisko zapasowe – zaznaczył

Grono odniósł się również, do tłumaczenia jakoby w wyniku skręcenia kabli miało spowodować usterkę urządzeń rejestrujących.

– Skręcenie kabli to dla mnie zadziwiające tłumaczenia. Kierownik systemu lądowania powinien urządzenia rejestrujące włączać na pracę ciągłą. Tłumaczenie tego typu to utajnianie informacji – podkreślił.

CZYTAJ RÓWNIEŻ:

Rosjanie odpowiadają polskim prokuratorom: Kontrolerzy nie dopuścili się naruszeń

Zarzuty ws. spowodowania katastrofy smoleńskiej dla dwóch rosyjskich kontrolerów

Pięć lat po katastrofie szczątki TU-154M wciąż w Rosji

 

Telewizja Republika

Wiadomości

NATO ściąga dodatkowe oddziały. Wybory w europejskim kraju

Nigeria przyjęta do grupy BRICS. Co jej to da?

Amerykanie uderzyli we flotę cieni. Chiny drogo za to zapłacą

Oni ignorowali chorobę. Sztuczna inteligencja tworzy pierwszy lek

Księżyc na liście zagrożonych obiektów kultury! Żeby nie ukradli

Donald Trump i Melania Trump na pokładzie Air Force One

Rośnie przemoc wobec chrześcijan

Rząd zablokuje aprzedaż nieletnim e-papierosów bez nikotyny?

Republika Wieczór: strajk głodowy w Bogdance, czyli walka o kopalnię

Fogiel: Rafał Trzaskowski próbuje kopiować wszystkich

Poważny wypadek. Zderzyła się cysterna z ciągnikiem

Dzisiaj informacje Telewizja Republika 18.01.2025

Trzaskowski dostał pytanie o odpady i znów bredził o płonącej planecie

Nawrocki: Referendum ws. Zielonego Ładu to obowiązek. „To zagrożenie dla przyszłości Polski”

Kwiecień: Policja od lat potrzebuje wsparcia finansowego

Najnowsze

Radio Republika teraz również w aplikacji. Pobierz i słuchaj bez przeszkód!

Oni ignorowali chorobę. Sztuczna inteligencja tworzy pierwszy lek

Księżyc na liście zagrożonych obiektów kultury! Żeby nie ukradli

Donald Trump i Melania Trump na pokładzie Air Force One

Rośnie przemoc wobec chrześcijan

NATO ściąga dodatkowe oddziały. Wybory w europejskim kraju

Nigeria przyjęta do grupy BRICS. Co jej to da?

Amerykanie uderzyli we flotę cieni. Chiny drogo za to zapłacą