Kwiatkowski: Najwięcej pieniędzy za rządowe reklamy otrzymała Gazeta Wyborcza i TVN
- Rządzący zdecydowali, że chcą wspierać media, są im przychylne – mówił w Telewizji Republika szef parlamentarnego zespołu ds. obrony wolności słowa, poseł PiS Adam Kwiatkowski.
Ostatnimi czasy został opublikowany raport dotyczący kosztów reklamy ministerstw w mediach. Najwięcej pieniędzy płynęło do Gazety Wyborczej i TVN.
Według Kwiatkowskiego ministerstwa przeznaczyły około 120 mln w ciągu ostatnich kilku lat na reklamy w mediach. - Grupa TVN otrzymała 6 mln, natomiast telewizja publiczna 4 mln złotych – dziwił się poseł PiS. Jak dodał: - Widocznie rządzący zdecydowali, że chcą wspierać media, które są im przychylne. Kwiatkowski przypomniał, że są to nie tylko gratulacje, komunikaty, nekrologi, ale także akcje informacyjne. Wedle wyników raportu „rekordzistą” jest resort edukacji, sponsorujący akcję o obniżeniu wieku szkolnego dla dzieci.
Jak zapowiada Kwiatkowski: - Zwrócimy się też do wszystkich jednostek podległych ministerstwom z pytaniem, gdzie lokowały swoje środki na reklamę. Poseł podał, zatrważający jego zdaniem, przypadek Ministerstwa Zdrowia, które w 2008 roku przeznaczyło na reklamę ok. 44 tys. zł, natomiast w 2009 już ponad 7mln. Według Kwiatkowskiego jest to szczególnie dziwne w sytuacji ogromnych problemów służby zdrowia.
- Chcielibyśmy kontrolować wszystkie środki wydawane na reklamy – mówił szef parlamentarnego zespołu ds. obrony wolności słowa. Jak dodał, takie tygodniki jak Polityka, czy Newsweek dostają pieniądze pod pretekstem tego, że mają dużą docieralność. - Jednak największa sprzedawalność ma Gość Niedzielny, tam władza nie lokuje reklam – stwierdził Kwiatkowski.