Rząd koalicyjny PO-PSL nie przygotował krajowej strategii promocji gospodarczej Polski. Dopuścił również do zaniedbań w sferze koordynacji podmiotów, które zajmują się działaniami promocyjnymi – wynika z raportu Najwyższej Izby Kontroli zatytułowanym „Promocja gospodarcza Polski”.
Najwyższa Izba Kontroli w swoim najnowszym raporcie zwraca uwagę na marnotrawstwa, błędy i niewykorzystanie sprzyjających warunków do promocji polskiej gospodarki. Brak strategii na promocje gospodarczą naszego kraju niesie za sobą fatalne skutki. Nie wykorzystano bowiem potencjału polskiej gospodarki – co oznacza, że instytucje zajmujące się promocją działały oddzielnie i miały utrudnione wejście na rynek zagraniczny. Brak ogólnokrajowego porozumienia przyczynił się również do braku koordynacji pomiędzy zleceniodawcami a przez to marnotrawienia pieniędzy.
Promocją gospodarki Polski zajmowało się w latach 2010-2015 w Polsce ponad 170 podmiotów. Zadania te starały się realizować spółki Skarbu Państwa, państwowe instytucje oraz przedstawicielstwa marszałków województw. Chodzi m.in. o takie instytucje jak: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIZ), Polska Organizacja Turystyczna (POT) wraz z oddziałami zagranicznymi, Agencja Rynku Rolnego, Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK), Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych SA (KUKE), Instytut Adama Mickiewicza, a także 49 Wydziałów Promocji Handlu i Inwestycji zlokalizowanych w 44 krajach świata i 89 ambasad.