Przejdź do treści

Gerardo Olivares o badaniach National Institute for Aviation Research ws. katastrofy w Smoleńsku

Źródło: Telewizja Republika

W dzisiejszym odcinku 10.04 FAKTY Gerardo Olivares – dyrektor wydziału techniki komputerowej, National Institute for Aviation Research starał się przybliżyć widzom badania, które są przeprowadzane przez National Institute for Aviation Research od strony technicznej. – W przypadku Tupolewa chcemy stworzyć model i dokonać symulacji opisanych w rosyjskim raporcie. Wtedy będziemy wiedzieć czy samolot powinien połamać się na dwie, trzy, cztery, czy może piętnaście części – mówił Olivares.

W poprzednim odcinku profesor Binienda wskazał jak w samolocie TU-154M były rozmieszone ładunki wybuchowe.

ZOBACZ TUTAJ >>>

Naukowcy z National Institute For Aviation Research z uniwersytetu stanowego w Wichita w Kansas rozpoczęli pracę w 23. Bazie Lotnictwa Taktycznego w Mińsku Mazowieckim nad stworzeniem wirtualnego modelu Tu-154M. Prace, prowadzone m.in. wewnątrz bliźniaczego Tupolewa nr 102, będą miały fundamentalny wpływ na kontynuowane przez podkomisję smoleńską badania katastrofy z 10 kwietnia 2010 r. W programie "10/04/2010 fakty" prof. Wiesław Binienda wskazuje nam miejsca, gdzie zostały podłożone ładunki wybuchowe w Tupolewie. Takie informacje tylko u nas! ZOBACZ!

– Wykonujemy podczas naszych badań na przykład symulację katastrofy smoleńskiej. Udało na m się odtworzyć rekonstrukcję maszyny i jej uszkodzeń. Kolejne badanie to co pytanie co stanie się za maszyną podczas wypadku. W przypadku Tupolewa chcemy stworzyć model i dokonać symulacji opisanych w rosyjskim raporcie. Wtedy będziemy wiedzieć czy samolot powinien połamać się na dwie, trzy, cztery, czy może piętnaście części. Utworzyliśmy obraz części, które zostaną przetworzone w model na komputerze. Oprócz wymiarów odnotowujemy również wagę poszczególnych fragmentów - mówił Olivares.

Usunięto obraz.

– Samolot uderzył w ziemię w pozycji odwrotnej, dlatego też tak właśnie przeprowadzamy nasze badania. Przyjrzeliśmy się kilkudziesięciu różnym wypadkom. Staramy się odpowiedzieć na wszelkie pytania co stało się w Smoleńsku. Tworzymy bazę danych do przeprowadzania dalszych badań - dodał. 

– Na zdjęciach widzieliśmy drzwi samolotu wbite w ziemię. Obliczyliśmy ile potrzeba do tego energii. Okazało się, że aby drzwi były w takim stanie jak na zdjęciach musiałyby poruszać się z prędkością 100 m/s – czyli dużo szybciej niż wynosiła pionowa prędkość samolotu opublikowana w raporcie. Oznacza to, że do przyspieszenia drzwi potrzebne było dodatkowe źródło energii - podkreślił Olivares. 

Telewizja Republika

Wiadomości

TRZEBA ZOBACZYĆ!

Napad na muzeum w Holandii. Skradziono skarb | FILM

Trump w Kaliforni. Określił widok zniszczeń jako "niewiarygodny"

Ogromne pieniądze położy na stole. Za głowy przywódców Talibów

Mel Gibson idzie "po" Hollywood

Okręty NATO na Bałtyku niczym potężny monitoring. Widzą ich ruchy

Znaleźli klucz do tajemnic wszechświata? To Majoron

Kristi Noem wzmocni Trumpa. Ona będzie strzec granicy!

Wybierasz się tam na wakacje? Po kieszeni! Kolejne miasto Europy

Znowu zmiany w atlasie. Czym zaskoczy Trump? Prosto z Las Vegas

Ukraina oferuje bezpłatny węgiel dla Naddniestrza

Niemiecki inżynier pobił rekord świata. Spędził pod wodą tyle dni

Administracja Trumpa rozważa pomoc dla Ukrainy. Kto zapłaci?

Jakubiak: układanie demokracji przez Niemców w Europie zawsze kończy się wojną!

Fogiel: w Waszyngtonie świeci się na czerwono, że płk Dusza wraca do SKW

Buda: nie ma żadnych przesłanek do wykluczania Izby Kontroli Nadzwyczajnej

Najnowsze

Napad na muzeum w Holandii. Skradziono skarb | FILM

TRZEBA ZOBACZYĆ!

Okręty NATO na Bałtyku niczym potężny monitoring. Widzą ich ruchy

Znaleźli klucz do tajemnic wszechświata? To Majoron

Kristi Noem wzmocni Trumpa. Ona będzie strzec granicy!

Wybierasz się tam na wakacje? Po kieszeni! Kolejne miasto Europy

Trump w Kaliforni. Określił widok zniszczeń jako "niewiarygodny"

Ogromne pieniądze położy na stole. Za głowy przywódców Talibów

Mel Gibson idzie "po" Hollywood