Przejdź do treści

Czy polska konstrukcja podbije rynki? Ten samochód potrafi się zmieniać

Źródło: Facebook/Triggo

Triggo to nie po prostu mały samochód do jazdy miejskiej. Ten pojazd potrafi się zmieniać, a to dzięki zmiennej geometrii podwozia, co w przypadku parkowania bardziej upodobnia go do motocykla. Jak poinformował auto.dziennik.pl, właśnie ruszyła jego produkcja w zakładach AMZ Kutno.

Triggo to dwuosobowy, czterokołowy pojazd elektryczny. Jego pomysłodawcą jest motocyklista i przedsiębiorca Rafał Budweil. Założona przez niego spółka właśnie ogłosiła start produkcji w zakładach AMZ Kutno.

Usunięto obraz.

Na razie tylko seria pilotażowa

– Rozpoczęliśmy produkcję pilotażowej serii prototypów Triggo. To kolejny krok milowy w rozwoju projektu, dzięki któremu w ciągu kilku kwartałów będziemy dysponować flotą kilkudziesięciu pojazdów, które zostaną rozdystrybuowane potencjalnym partnerom biznesowym rozlokowanym w Polsce, Europie i Azji – powiedział Rafał Budweil, prezes zarządu Triggo S.A.

– AMZ Kutno wniesie do projektu swoje know-how i wieloletnie doświadczenie w produkcji pojazdów małoseryjnych, dbając o odpowiednią i wysoką jakość prototypów. Na przełomie 2021 i 2022 roku mamy ambicje ukończyć realizację serii pilotażowej. Jednocześnie toczymy zaawansowane rozmowy biznesowe i analizujemy różne warianty w zakresie wytwarzania Triggo w skali masowej – wyjaśnił.

Usunięto obraz.

Modele Triggo wyprodukowane w Kutnie posłużą do testów w najróżniejszych warunkach, a zebrane informacje mają pomóc w rozwoju konstrukcji.

Samochód o zmiennej geometrii... podwozia

Triggo jest w 100 proc. elektryczny. Dzięki swojej niezwykłej konstrukcji potrafi przemykać przez korki i parkować niczym motocykl zajmując zaledwie jedną piątą miejsca wyznaczonego dla samochodu. Najważniejszą cechą tego pojazdu jest zmienna geometria podwozia. Dzięki niej kierowca może poruszać się w dwóch trybach: drogowym i manewrowym.

Usunięto obraz.

W trybie drogowym szerokość przedniej osi wynosi 148 cm, a prędkość maksymalna to 90 km/h. W ustawieniu manewrowym przednie zawieszenie zwęża się do 86 cm, w czym pojazd przypomina motocykl. Wówczas prędkość jest ograniczona do 25 km/h. Triggo jest też niezwykle zwrotny — promień skrętu to tylko 3,5 m.

Zasięg na jednym ładowaniu to ok. 100 km. W Triggo zastosowano system wymiennych akumulatorów, co zdaniem konstruktorów pozwala na szybkie „zdobycie prądu” bez konieczności tworzenia infrastruktury ładowania. Proces wymiany baterii ma trwać kilka minut.

Usunięto obraz.

auto.dziennik.pl

Wiadomości

Trzy lata temu Rosja zaatakowała Ukrainę. Kreml chciał wymazać to państwo z mapy świata

TYLKO U NAS

Kto dał zaliczenie Sutrykowi na Collegium Humanum? Znany dziennikarz TVN

Papież podziękował za modlitwy i słowa pocieszenia

Czy polskie dzieci stracą potężną wiedzę? Miesiąc nauki mniej

Marianna Schreiber przygotowuje córkę. To robią codziennie

Watykan: Kryzys zdrowia papieża Franciszka. Zagrożenie nie minęło

Nokaut! Niemcy ostro w prawo! SDP najgorzej w historii. FDP out

Nowy koronawirus nietoperzy odkryty w Chinach. Obawy o pandemię

Rząd podpisał umowę ws. rozwoju kontrowersyjnego projektu

Trump dobitnie o wynikach wyborów w Niemczech

Sanah i Mazowsze "ubrane w fartuszek". Wow!

Watykan: Papież ma również problem z nerkami

Baza na Morzu Śródziemnym ma wpaść w rosyjskie łapy

Wybory w Niemczech. Kto zbuduje nowy rząd?

Niemcy: Olaf Scholz przyznał, że jego partia poniosła dotkliwą porażkę

Najnowsze

Nokaut! Niemcy ostro w prawo! SDP najgorzej w historii. FDP out

Czy polskie dzieci stracą potężną wiedzę? Miesiąc nauki mniej

Marianna Schreiber przygotowuje córkę. To robią codziennie

Watykan: Kryzys zdrowia papieża Franciszka. Zagrożenie nie minęło

Nowy koronawirus nietoperzy odkryty w Chinach. Obawy o pandemię

Trzy lata temu Rosja zaatakowała Ukrainę. Kreml chciał wymazać to państwo z mapy świata

Kto dał zaliczenie Sutrykowi na Collegium Humanum? Znany dziennikarz TVN

TYLKO U NAS

Papież podziękował za modlitwy i słowa pocieszenia