Biura projektowe z Wielkiej Brytanii, Hiszpanii czy z USA znalazły się w kręgu zainteresowanych stworzeniem projektu terminala pasażerskiego Centralnego Portu Komunikacyjnego. Firmy mają doświadczenie przy inwestycjach na lotniskach w m.in. Pekinie, Dubaju i Singapurze.
Wśród chętnych są dwa biura projektowe wywodzące się z Wielkiej Brytanii: Foster+Partners i Zaha Hadid, amerykańska pracownia Kohn Pedersen Fox, pracownia Vidal y Asociados Estudio de Arquitectura z Hiszpanii oraz Dar Al-Handasah i Perkins and Will, czyli konsorcjum amerykańsko-libańskie.
„Zamówienie obejmie usługi projektowania głównego terminala (w ramach kolejnych etapów również tzw. terminali satelitarnych), a także dworca kolejowego wraz z węzłem przesiadkowym” - przekazał rzecznik spółki CPK Konrad Majszyk.
Jak dodał, startujący uczestniczyli przy okazji budowy i rozbudowy portów lotniczych m.in. w Pekinie (Daxing), Singapurze (Changi), w Stambule i Dubaju, na londyńskim Heathrow i JFK w Nowym Jorku.
Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach pierwszego etapu będzie miał dwie drogi startowe o długości ok. 4 km każda.
W grudniu ub.r. spółka ogłosiła preferowaną lokalizację lotniska. Obejmuje ona teren ok. 41 km kw. na obszarze gmin: Baranów, Teresin i Wiskitki.