Co ma wspólnego doradca prezydenta ze spotem promującym 10-lecie Polski w UE?
Twórcą spotu promującego dziesięciolecie Polski w Unii Europejskiej jest agencja Gutenberg Networks Warszawa Sp. z o. o., spółka zależna Grupy DDB, gdzie funkcję dyrektora kreatywnego pełni doradca prezydenta Bronisława Komorowskiego.
Marcin Mroszczak jest doradcą prezydenta od czerwca 2011 r. DDB zaprzecza jednak, że Kancelaria Prezydenta miała jakikolwiek wpływ, zarówno pośredni, jak i bezpośredni, na powstawanie promocyjnego filmu.
Kancelaria Prezydenta poinformowała „Rzeczpospolitą”, iż funkcje doradcze dla Bronisława Komorowskiego pełnią różni specjaliści, wykonujący, poza obowiązkami względem głowy państwa, również inne zajęcia.
Jak pisze „Rzeczpospolita”, People & PR Director Grupy DDB Urszula Lisiecka zapewniła, że praca wykonywana przez Mroszczaka nie jest w żaden sposób powiązana z rządowym zleceniem, nie występuje tutaj żaden konflikt interesów, a sprawy związane z przetargiem nie leżały w jego kompetencji.
Przedstawiciel Grupy DDB podkreśliła, że firma Gutenberg networks ma duże doświadczenie przy realizacji tego typu projektów i współpracowała już z jednostkami rządowymi.
Zarząd grupy stanowcza również zaprzecza, że na przetarg miały wpływ jakiekolwiek relacje polityczne.
Jak poinformowała kancelaria premiera, koszt produkcji i emisji filmu wyniósł 7 133 126,50 zł; na tę kwotę składają się: koszt produkcji spotu w wysokości 922 843,17 zł oraz koszt zakupu czasu antenowego – 6 210 283,33 zł. Według kancelarii finansowanie spotu pochodzi w przeważającej części ze środków Unii Europejskiej, a nie budżetu centralnego państwa (wkład środków unijnych: 85 proc., a budżetu krajowego: 15 proc.).
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
PO popełniła przestępstwo? Ross: Spot z okazji 10-lecia obecności Polski w UE to spot kampanijny
Duda: Wycofać z mediów spot o 10 latach Polski w UE
Tusk o spocie z okazji 10-lecia w Unii: Sprawa przejrzysta jak woda źródlana