Prawie 360 mln zł wydały na reklamę spółki Skarbu Państwa za rządów poprzedniej koalicji. Zdecydowana większość tych środków trafiła do mediów prywatnych przychylnych rządowi – informuje "Nasz Dziennik".
"Nasz Dziennik" powołuje się na dane resortu skarbu, które ten przedstawił w odpowiedzi na oficjalne zapytanie posła Andrzeja Maciejewskiego z klubu Kukiz’15.
Wynika z nich, że na reklamę telewizyjną, radiową, prasową, internetową spółki publiczne w latach 2007-2015 wydały łącznie ok. 356 mln 600 tys. zł.
Zdecydowana większość, bo blisko 311 mln zł, przypadło mediom prywatnych. Do mediów publicznych trafiło przeszło 45 mln.
Co więcej, na billboardy, przesyłki pocztowe, ulotki, przyczepy reklamowe i reklamę w środkach komunikacji, takich jak metro, pociągi, autobusy wydano 74 mln zł.