Oglądalność stacji komercyjnych. Sakiewicz: TV Republika udało się przyciągnąć młodych widzów
– Ludzie przeszli do nas od innych stacji. Nasza oferta okazała się ciekawsza – mówił Tomasz Sakiewicz prezes zarządu Telewizji Republika. Stacja odnotowała wzrost oglądalności w grupie stacji komercyjnych o ponad 70 proc. Konkurencyjne stacje odnotowały w tym czasie spadek.
Jak wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy Havas Media Group opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement, Telewizja Republika odnotowała znaczący wzrost oglądalności. Dotyczy on oglądalności w grupie wiekowej od 16 do 49 roku życia.
– Widać, że nasz plan, żeby w pierwszej kolejności przyciągnąć młodych widzów nowymi programami, lepszą ramówką nam się udaje. Myślę, że ten trend będzie utrzymywany. Przede wszystkim chcemy zachęcić do oglądania Republiki młodszych ludzi. Rónocześnie w dalszym ciągu chcemy rozbudowywać grupę tradycyjnych widzów, czyli tych po 50 roku życia. 70% wzrostu w grupie komercyjnej to jest ewidentny sukces – skomentował dla portalu Telewizja Republika redaktor Tomasz Sakiewicz.
.@RepublikaTV rośnie w siłę. Spektakularny skok oglądalności❗
— Tomasz Sakiewicz (@TomaszSakiewicz) September 13, 2021
Dziękujemy Widzom????
https://t.co/yKzKWFUkbV
Na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych znalazło się TVN24 z wynikiem 3,11 proc. Drugie miejsce utrzymało TVP Info – stacja miała 1,78 proc. udziału. Udział trzeciego Polsat News wyniósł 1,76 proc. Wszystkie te stacje zanotowały spadek oglądalności.
Warto przypomnieć, że Telewizja Republika jest dostępna na multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej DVB-T2 w Warszawie na kanale 23 oraz we Wrocławiu na kanale 41. To realizacja planów powiększania zasięgu naziemnego stacji, która dostępna jest w sieci na stronach tvrepublika.pl.