Przejdź do treści

Sprzedaż elektryków w Polsce dołuje. Branża skończy na minusie?

Źródło: samochody elektryczne - pixabay.com

Sprzedaż samochodów elektrycznych w Polsce jest daleka od oczekiwań. Branża sprzedaje mniej, niż zakładała, a istnieje groźba, że skończy rok na minusie.

Na 145 tys. elektrycznych samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce połowa to hybrydy plug-in, co oznacza, że w praktyce są one pojazdami spalinowymi. Ambitny cel miliona elektryków w Polsce poległ z hukiem. Nie osiągnięto nawet 10 procent tej liczby. Dane Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności mówią, że w Polsce obecnie zarejestrowano 70 tys. elektrycznych samochodów osobowych oraz 66 tys. hybryd plug-in, a także kilka tysięcy elektrycznych pojazdów dostawczych, autobusów i motocykli. 

Na to, że Polacy nie biegają po salonach za elektrykami, ma też - choć w mniejszym stopniu - wpływ fakt, że zawieszono system dopłat,  nowy program „Mój elektryk 2.0”, który miał przyciągnąć osoby fizyczne oraz jednoosobowe działalności gospodarcze, nie przynosi oczekiwanych efektów. Rezygnacja z dopłat dla dużych firm spowodowała spadek rejestracji elektryków o 37% w listopadzie w porównaniu do ubiegłego roku. 

 

Polityka Zielonego Ładu zakłada, że do 2030 roku emisja dwutlenku węgla dzięki nowoczesnym samochodom spadnie o 55 proc., a do 2035 roku o 100 proc. Tyle w teorii. Życie pokazuje, że auta elektryczne przynoszą więcej szkód niż pożytku. Choć samochody elektryczne oferują pewne zalety, mają również poważne wady, takie jak długi czas ładowania, wysoką cenę, ograniczony zasięg, szybka degradacja baterii oraz czułość na temperaturę, co wpływa na ich wydajność.

Przyszłosć elektromobilności w Polsce staje pod znakiem zapytania.

Źródło: Republika/Tysol

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.

Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Jesteśmy na platformie X: Bądź z nami na X

Wiadomości

Stan zdrowia Papieża Franciszka nadal krytyczny

Poseł od Tuska chce "ściszyć" kościelne dzwony

Gość "Dzisiaj", godz. 20.00 w Republice. Zapraszamy!

Lis chciał upokorzyć prezydenta Dudę, ale „Boli, że Trump zaprosił Dudę, a Tuska nie”

Czołowe zderzenie dwóch aut. Jeden z kierowców nie przeżył

Wybory w Niemczech. Wygrywa CDU 29 proc., przed AFD 19,5 proc. i SPD 16 proc.

Groza na przejeździe kolejowym! Bus staranowany przez szynobus

Fort Trump wraca na agendę | Bitwa Polityczna

Prof. Cenckiewicz: Estoński wywiad potwierdza ustalenia ws. współpracy SKW z FSB

Semka: Ameryce nie jest na rękę, aby w Polsce była wojna domowa

Michał Rachoń: Lewicowe media znów szerzą kłamstwa na temat wypowiedzi Trumpa

Zełeński przestanie być prezydentem Ukrainy? Może ustąpić nawet natychmiast!

Ktoś w to uwierzy? Kandydat na kanclerza chce "podpisać polsko-niemiecki traktat o przyjaźni"

Nawrocki o spotkaniu Duda-Trump: nasz prezydent jest mężem stanu

Wybory w Niemczech. Mieszkańcy wyspy Norderney głosują w... koszach plażowych

Najnowsze

Stan zdrowia Papieża Franciszka nadal krytyczny

Czołowe zderzenie dwóch aut. Jeden z kierowców nie przeżył

Wybory w Niemczech. Wygrywa CDU 29 proc., przed AFD 19,5 proc. i SPD 16 proc.

Groza na przejeździe kolejowym! Bus staranowany przez szynobus

Fort Trump wraca na agendę | Bitwa Polityczna

Poseł od Tuska chce "ściszyć" kościelne dzwony

Gość "Dzisiaj", godz. 20.00 w Republice. Zapraszamy!

Lis chciał upokorzyć prezydenta Dudę, ale „Boli, że Trump zaprosił Dudę, a Tuska nie”