Znana aplikacja, wykorzystywana głównie do komunikowania, zyskuje nową, wyjątkową funkcję. WhatsApp będzie teraz stanowił nowy kanał zakupów online. Facebook przed świętami daje wyzwanie Amazonowi.
Ruch ten da firmom, które używają WhatsApp do komunikacji z klientami, szansę na uzyskanie dodatkowych przychodów, oferując klientom szybki sposób na dokonanie zakupu.
Facebook poinformował, że zamierza rozbudować WhatsAppa o funkcję, która pozwoli robić zakupy w aplikacji. Całość będzie działała bardzo prosto. Otóż wystarczy, że użytkownik wyśle do firmy wiadomość z prośbą o polecenie konkretnego produktu. Następnie sprzedawca może przesłać specjalny odnośnik do katalogu produktów lub poszczególnego przedmiotu. Gdy osoba zainteresowana zakupem w niego kliknie, to będzie mogła sfinalizować transakcję bez wychodzenia z WhatsAppa. Płatności będą się odbywać najprawdopodobniej za pomocą Facebook Pay.
WhatsApp, przejęty w 2014 r. przez Facebooka, ma ok. 50 mln biznesowych użytkowników na całym świecie.