Chińska mobilna aplikacja internetowa TikTok ogłosiła, że ogranicza działalność w Rosji. Jako przyczynę podaje nowe rosyjskie przepisy zakazujące publikacji nieprawdziwych zdaniem władz informacji o działaniach zbrojnych Federacji Rosyjskiej.
- Naszym najwyższym priorytetem jest bezpieczeństwo naszych pracowników i naszych użytkowników, a w świetle nowego rosyjskiego prawa dotyczącego fałszywych wiadomości nie mamy innego wyjścia, jak tylko zawiesić transmisję na żywo i możliwość publikacji nowych treści w naszej usłudze wideo w Rosji - napisano w oświadczeniu.
Jednak nie ma informacji, jak długo usługi wideo będą zawieszone.
1/ TikTok is an outlet for creativity and entertainment that can provide a source of relief and human connection during a time of war when people are facing immense tragedy and isolation. However, the safety of our employees and our users remain our highest priority.
— TikTokComms (@TikTokComms) March 6, 2022
W aplikacji będzie można dalej przesyłać wiadomości między użytkownikami.
- Będziemy nadal oceniać zmieniające się okoliczności w Rosji, aby określić, kiedy możemy w pełni wznowić nasze usługi, przyjmując bezpieczeństwo jako nasz najwyższy priorytet - oświadczył TikTok.
ZOBACZ: Rakiety na Winnicę wystrzelone z Naddniestrza? Komentarz Ministerstwa Obrony Mołdawii
Prezydent Rosji Władimir Putin podpisał w piątek ustawę, wprowadzającą wysokie kary więzienia dla każdego, kto publikuje "fałszywe informacje" na temat rosyjskich sił zbrojnych, bądź wzywa do nałożenia sankcji na Rosję. Nowe prawo przewiduje kary do 15 lat więzienia.3/ We will continue to evaluate the evolving circumstances in Russia to determine when we might fully resume our services with safety as our top priority. More about our ongoing efforts here: https://t.co/Whwn5KwXmj
— TikTokComms (@TikTokComms) March 6, 2022
TikTok jest mobilną aplikacją internetową, która powstała przez chińskie przedsiębiorstwo ByteDance we wrześniu 2016. Główna funkcjonalność polega na możliwości tworzenia i wysyłania do innych użytkowników krótkich materiałów wideo. Na całym świecie korzystają z niej ponad 2 miliardy użytkowników.