Polski Komitet Olimpijski wyszedł na przeciw barierom językowym i kulturowym. Stworzono specjalne piktogramy.
- Zależy nam by w tym ważnym czasie nawiązać szczególne więzi z kibicami, olimpijczykami oraz całym środowiskiem sportowym. Igrzyska są bez wątpienia największym sportowym widowiskiem na świecie integrującym nas wokół wspaniałych emocji, narodowej dumy i sportowej rywalizacji. Poprzez odpowiednią komunikację i promocję, także naszych Sponsorów i Partnerów, chcemy pokazywać siłę i prestiż olimpijskiej marki i Ruchu Olimpijskiego - poinformował Andrzej Kraśnicki, Prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego.
Podczas tegorocznych Igrzysk media odegrają szczególnie istotną rolę. To właśnie dzięki nim będzie można śledzić sportową rywalizację i kibicować naszym reprezentantom.
- Tegoroczne Igrzyska będą inne niż dotychczas. Ważną rolę będą zatem odgrywać media, dzięki którym będziemy mogli śledzić przebieg sportowej rywalizacji. To ważne wyzwanie także dla Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Dbamy przede wszystkim o to, by zapewnić Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej jak najlepsze warunku udziału w igrzyskach, ale też o to, by jak najlepiej promować ich dokonania oraz Polskę podczas tego wydarzenia - podkreśla Adam Krzesiński, Sekretarz Generalny PKOl.
Pierwszy raz, „język” obrazkowy w postaci piktogramów, zastosowano 57 lat temu podczas Igrzysk Olimpijskich w Tokio w 1964 r. Zostały wtedy zaprojektowane specjalne ikonki wszystkich dyscyplin sportowych, które wykorzystano do promocji podczas Igrzysk Olimpijskich.
Piktogramy są ważną częścią komunikacji podczas Igrzysk Olimpijskich.