„Głównym celem spółki WARS jest rozwój gastronomii kolejowej w pociągach oraz stacjonarnych usług cateringowych” - przekazał Grzegorz Bębenek, główny specjalista ds. Marketingu w spółce.
Grzegorz Bębenek wskazał, że gastronomia kolejowa, dotyczy współpracy z głównym klientem i kluczowym Partnerem, jakim jest PKP Intercity. WARS zamierza m.in. podnosić jakość usług gastronomicznych, tak aby wpływała ona na atrakcyjność przejazdów pasażerskich pociągami PKP Intercity. Przyznał on, że w pociągach rośnie zapotrzebowanie na usługi gastronomiczne, a spółka będzie rozwijać model franczyzowy. WARS chce też współpracować z PKP Intercity w zakresie projektowania wagonów gastronomicznych i modernizacji istniejącego zaplecza kuchennego.
Z kolei w przypadku stacjonarnych usług cateringowych WARS planuje pozyskiwać nowych klientów, brać udział w przetargach na usługi cateringowe w branżach biznesowych. Klientom indywidualnym proponuje zaś organizowanie przyjęć okolicznościowych takich jak: chrzciny, komunie, wesela. Jak przekazał Bębenek, w przypadku restauracji stacjonarnych, WARS aktualnie posiada cztery lokale znajdujące się w Warszawie, które działają na zasadzie kantyn, z czego trzy są dostępne dla klientów z zewnątrz. "Na tę chwilę nie zamierzamy otwierać nowych lokali w ramach bieżącej usługi gastronomii stacjonarnej" - dodał.
Wars to firma, która na rynku przewozów pasażerskich działa od 1948 roku. Obecnie obsługuje pasażerów w 103 wagonach gastronomicznych. W pociągach InterCity (IC), czyli połączeniach ekonomicznych PKP Intercity WARS oferuje usługi samoobsługowe, a w pociągach Express InterCity (EIC) i obsługiwanych pojazdami Pendolino Express InterCity Premium (EIP) oferowany jest kelnerski system obsługi.
Dziennie uruchamianych jest około 213 pociągów z wagonem gastronomicznym. WARS obsługuje ponadto 15 wagonów sypialnych i z miejscami do leżenia.