Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na firmę Polkomtel ok. 50 mln zł kary – brzmi komunikat Urzędu. UOKiK wykazał, że firma pobierała dodatkowe opłaty m.in. za oglądanie treści multimedialnych.
"W toku postępowania potwierdziliśmy, że abonenci nie mogli w pełni korzystać z pakietu, ponieważ ponosili nieuzasadnione opłaty. Wiele osób zawierając umowę było przekonanych, że będą mogli korzystać z wykupionej transmisji danych"
– mówi, cytowany w komunikacie, prezes UOKiK Marek Niechciał.
Wskazano, że chodzi o takie ofert jak: Bezpieczny internet, Nielimitowany internet oraz Pakiet non stop. Urząd ustalił, że konsumenci nie mogli z nich w pełni korzystać, ponieważ Polkomtel od 2013 r. pobierał dodatkowe opłaty za tzw. video streaming, czyli słuchanie radia on-line, oglądanie filmów w internecie lub treści video. Było to 40 groszy za minutę transmisji.
Ponadto dodatkowe opłaty, jak wyjaśniono, nie były wyszczególnione na fakturze. "Takie działanie wprowadzało konsumentów w błąd, ponieważ dopiero, gdy ktoś przeanalizował biling, orientował się, że musi zapłacić za usługi multimedialne" - czytamy. Urząd wyjaśnił, że praktyka ta była stosowana do 2017 r. i została zaniechana.
Prezes UOKiK stwierdził, że "Polkomtel naruszył zbiorowe interesy konsumentów i nałożył karę ponad 50 mln zł (50 634 687 zł)".
50 mln zł kary dla Polkomtelu. Za pobieranie od konsumentów dodatkowych opłat za video streaming, pomimo wykupienia pakietu internetowego. Komentarz prezesa #UOKiK Marka Niechciała pic.twitter.com/hs4tBhcfDz
— UOKiK (@UOKiKgovPL) January 22, 2020