Przejdź do treści

Prof. Rybiński: Promujmy Polskę naszymi sukcesami, a nie kakofonią komunikatów

Źródło: Telewizja Republika

– Gdyby ktoś chciał wypromować swój biznes 14 różnymi logotypami, to z marketingu postawiłbym mu dwóję. Takie zachowanie urąga nauce i praktyce marketingu – mówił w Telewizji Republika prof. Krzysztof Rybiński, rektor Akademii Finansów i Biznesu Vistula.

W ten sposób prof. Rybiński odniósł się do mnogości logotypów, którymi agencje rządowe i poszczególne ministerstwa starają się promować nasz kraj za granicą.

 Usunięto obraz.

– Sądzę, że każde jedno ministerstwo chciało zrobić dobrą kampanię promocyjną. Ale wyszedł z tego kociokwik i koszmarek. Trzeba jednak myśleć o tym, jak polską markę promujemy za granicą – powiedział prof. Rybiński.

W jego opinii to flaga biało-czerwona lub orzeł biały są takim symbolem, który kojarzy się największej liczbie Polaków z naszym krajem. – Symbolem jakości szwajacarskich marek jest właśnie flaga tego państwa – dodał.

Prof. Rybiński, jak stwierdził, jest zwolennikiem "storytellingu" (z ang. opowiadania historii). – Publiczność na świecie możemy poruszyć przedstawiając historię sukcesu Polaków. Nie chodzi mi o sukcesy mililtarne, ale w biznesie, w sporcie i w dziedzinie kultury – wyjaśnił.

Za przykład sukcesu, którym Polska może się chwalić w świecie, gość Telewizji Republika podał firmę VIGO System S.A. z Ożarowa Mazowieckiego, która wyprodukowała detektory na podczerwień MCT do łazika marsjańskiego "Curiosity"("Ciekawość"). Łazik od sierpnia 2012 r. bada "czerwoną planetę".

– Polska liczy 36 mln. mieszkańców. A świat – siedem miliardów. Coraz więcej naszych firm dorosło do decyzji o ekspansji. A tę zapewnia tylko opracowanie najtańszych i jak najprostrzych kanałów komunikacji – wyjaśnił rektor Akademii Finansów i Biznesu Vistula.

Apelował, by rząd z publicznych pieniędzy wspierał też te firmy, które aspirują do globalnych sukcesów. – To już nie są czasy, żebyśmy mówili, iż takie działanie to klientelizm. Bez przesady – dodał.

– Coraz więcej firm ma szanse na sukces gospodarczy za granicą. Państwo musi im pomagać, a nie wysyłać w świat kakofonię niespójnych komunikatów, co tylko zaszkodzi – zakończył prof. Rybiński.

www.telewizjarepublika.pl

Wiadomości

Wysokie cła na towary z Meksyku, Kanady i Chin. Trump nie ma litości

Czarnek: Tusk jest skrajnie prorosyjski i proniemiecki

Tragedia w Mannheim. Sprawca prawdopodobnie chory psychicznie

Szabla Stanisława II Augusta wystawiona na aukcję. Jest warta pół miliona euro

Umowa ws. zakończenia wojny na Ukrainie. Twarda deklaracja Trumpa

Rosjanie zakazali wjazdu japońskiemu ministrowi

Jakubiak: Zełenski znajduje się pod niemieckim wpływem, stąd kłótnia z Trumpem

Świetne zespoły w CV. Portugalski pomocnik trafia do Stali Mielec

Trump oskarża Zełenskiego, że nie chce pokoju. Ten odpowiada

To może wielu zaskoczyć! Szczęsny ujawnił plany związane z Barceloną

Przydacz o rządzie: ci nieudacznicy nie są w stanie załatwić nawet beczki z farbą

Stan zdrowia papieża. Komunikat z Watykanu brzmi bardzo poważnie

"Polska wspólnota się liczy". Prezydent na obchodach Dnia Kazimierza Pułaskiego

Froelich: występ Zełeńskiego w Białym Domu to brak szacunku wobec Trumpa

Trump ostro o Zełenskim: ten gość nie chce pokoju

Najnowsze

Wysokie cła na towary z Meksyku, Kanady i Chin. Trump nie ma litości

Umowa ws. zakończenia wojny na Ukrainie. Twarda deklaracja Trumpa

Rosjanie zakazali wjazdu japońskiemu ministrowi

Jakubiak: Zełenski znajduje się pod niemieckim wpływem, stąd kłótnia z Trumpem

Świetne zespoły w CV. Portugalski pomocnik trafia do Stali Mielec

Czarnek: Tusk jest skrajnie prorosyjski i proniemiecki

Tragedia w Mannheim. Sprawca prawdopodobnie chory psychicznie

Szabla Stanisława II Augusta wystawiona na aukcję. Jest warta pół miliona euro