Przejdź do treści
Prof. Rybiński: Promujmy Polskę naszymi sukcesami, a nie kakofonią komunikatów
Telewizja Republika

– Gdyby ktoś chciał wypromować swój biznes 14 różnymi logotypami, to z marketingu postawiłbym mu dwóję. Takie zachowanie urąga nauce i praktyce marketingu – mówił w Telewizji Republika prof. Krzysztof Rybiński, rektor Akademii Finansów i Biznesu Vistula.

W ten sposób prof. Rybiński odniósł się do mnogości logotypów, którymi agencje rządowe i poszczególne ministerstwa starają się promować nasz kraj za granicą.

 Usunięto obraz.

– Sądzę, że każde jedno ministerstwo chciało zrobić dobrą kampanię promocyjną. Ale wyszedł z tego kociokwik i koszmarek. Trzeba jednak myśleć o tym, jak polską markę promujemy za granicą – powiedział prof. Rybiński.

W jego opinii to flaga biało-czerwona lub orzeł biały są takim symbolem, który kojarzy się największej liczbie Polaków z naszym krajem. – Symbolem jakości szwajacarskich marek jest właśnie flaga tego państwa – dodał.

Prof. Rybiński, jak stwierdził, jest zwolennikiem "storytellingu" (z ang. opowiadania historii). – Publiczność na świecie możemy poruszyć przedstawiając historię sukcesu Polaków. Nie chodzi mi o sukcesy mililtarne, ale w biznesie, w sporcie i w dziedzinie kultury – wyjaśnił.

Za przykład sukcesu, którym Polska może się chwalić w świecie, gość Telewizji Republika podał firmę VIGO System S.A. z Ożarowa Mazowieckiego, która wyprodukowała detektory na podczerwień MCT do łazika marsjańskiego "Curiosity"("Ciekawość"). Łazik od sierpnia 2012 r. bada "czerwoną planetę".

– Polska liczy 36 mln. mieszkańców. A świat – siedem miliardów. Coraz więcej naszych firm dorosło do decyzji o ekspansji. A tę zapewnia tylko opracowanie najtańszych i jak najprostrzych kanałów komunikacji – wyjaśnił rektor Akademii Finansów i Biznesu Vistula.

Apelował, by rząd z publicznych pieniędzy wspierał też te firmy, które aspirują do globalnych sukcesów. – To już nie są czasy, żebyśmy mówili, iż takie działanie to klientelizm. Bez przesady – dodał.

– Coraz więcej firm ma szanse na sukces gospodarczy za granicą. Państwo musi im pomagać, a nie wysyłać w świat kakofonię niespójnych komunikatów, co tylko zaszkodzi – zakończył prof. Rybiński.

www.telewizjarepublika.pl

Wiadomości

Wrocław. Polacy muszą wiedzieć, komu powierzyli fotel prezydenta

Komisja Ligi anulowała czerwoną i żółtą kartkę

TRZEBA ZOBACZYĆ!

NASZ NEWS: Zwolnieni pracownicy PKP Cargo nie otrzymali odszkodowania! „Ludzie są załamani”

Lasek „ulepsza” projekt CPK. Nowy pomysł wykluczy kilkaset tysięcy osób

Kiedy prawybory w KO? Padła data!

Nowa składka zdrowotna dla przedsiębiorców. Obniżki dla wybranych!

Liga Mistrzyń: Czy rzeszowianki będą pierwsze?

21-latka oszukana na 2 mln zł!

Wszystkie afery Jacka Sutryka

HIT DNIA

HIT! Szczerba o Sutryku: „Nie był osobą z naszego środowiska”

NIEBYWAŁE! System się rozpada? Lis przypuścił atak na Hołownię

Polki zaczynają turniej w Maladze

Ciecióra: Sutryk to twarz samorządowej Platformy Obywatelskiej

PILNE: Collegium Hummanum. Były europoseł z zarzutami!

Ceny ropy naftowej w USA spadają! Wiemy więcej...

Najnowsze

Wrocław. Polacy muszą wiedzieć, komu powierzyli fotel prezydenta

Kiedy prawybory w KO? Padła data!

Nowa składka zdrowotna dla przedsiębiorców. Obniżki dla wybranych!

Liga Mistrzyń: Czy rzeszowianki będą pierwsze?

21-latka oszukana na 2 mln zł!

Komisja Ligi anulowała czerwoną i żółtą kartkę

NASZ NEWS: Zwolnieni pracownicy PKP Cargo nie otrzymali odszkodowania! „Ludzie są załamani”

TRZEBA ZOBACZYĆ!

Lasek „ulepsza” projekt CPK. Nowy pomysł wykluczy kilkaset tysięcy osób