Polska to jeden z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce na świecie - wynika z badania Planet Retail. Od 2018 do 2022 roku jego wartość wzrośnie o 6 mld dolarów - czytamy na portalu wiadomoscihandlowe.pl
Choć do liderów zestawienia - USA i Chin - nie ma się co równać, Polska jest jednym z globalnych liderów, jeśli chodzi o rozwój handlu w internecie. Według prognozy Planet Retail, będziemy 12. najszybciej rozwijającym się rynkiem. Miejsce to zajmujemy ex aequo z Indonezją i Turcją. Warto zwrócić uwagę na potencjał ludnościowy - w zestawieniu Polska ma więcej mieszkańców niż Australia i Kanada.
Przed Polską znajdują się m.in. takie państwa, jak Australia (wzrost o 9 mld dolarów), Rosja (10 mld), Brazylia (16 mld), Francja (17 mld) czy Korea Południowa (18 mld). Daleko przed nimi są największe rynki na świecie - Niemcy (wzrost o 28 mld dolarów), Japonia (34 mld), Wielka Brytania (35 mld) i Indie (51 mld). Dwie pierwsze lokaty zajmują Chiny (wzrost aż o 666 mld dolarów) i USA (269 mld dolarów).
Zdaniem ekspertów Planet Retail, Polska znajduje się obecnie pomiędzy 2. a 3. etapem rozwoju rynku e-commerce. Pod tym względem jesteśmy tuż za Brazylią, a przed Meksykiem. Oznacza to, że wchodzimy w erę omnichannel oraz rozwoju różnych kategorii handlowych, jak np. drogerie. 2 etap oznacza niewielką liczbę dostępnych kategorii towarów, a także pojawianie się miejsc handlu typu 3P.