Poczta Polska uruchomiła w niedzielę specjalną witrynę internetową, umożliwiającą szybki dostęp do rozproszonych dotychczas usług cyfrowych. Na jednej stronie można m.in. nadać przekaz, kupić znaczek, wygenerować naklejkę na paczkę czy zapłacić mandat.
Poprzez stronę www.poczta-cyfrowa.pl klienci poczty mogą np. skorzystać z usługi eINFO, czyli elektroniczego awizo, czy możliwości złożenia żądania dosyłania przesyłek na nowy adres, jeśli został zmieniony.
Poczta Polska, w swoje 462 urodziny, uruchomiła specjalną stronę internetową https://t.co/M7RyJXksAz, dzięki której klienci zyskują łatwy i szybki dostęp do najchętniej wybieranych usług cyfrowych, które do tej pory były rozproszone w ramach całej Grupy Kapitałowej @PocztaPolska pic.twitter.com/tmN3qBtBxx
— PocztaPolska (@PocztaPolska) October 18, 2020
Aby skorzystać ze strony trzeba mieć profil zaufany
Z usług tych klienci mogą skorzystać przy wykorzystaniu Profilu Zaufanego, którym potwierdzają swoją tożsamość. Jest możliwość wykonania cyfrowego przekazu pocztowego bądź usługi przesłania pieniędzy. Poczta udostępnia również możliwość szybkiego zapłacenia mandatu.
Cała paleta usług cyfrowych
Jest możliwość zamówienia prenumeraty wprost do skrzynki na listy, oraz dostęp do sklepu z kolekcjami znaczków i kartek. Strona umożliwia też kupienie znaczka pocztowego czy wysłanie kartki pocztowej. Klienci mogą za jej pośrednictwem wygenerować nalepkę adresową do nadania paczki, którą można następnie szybko nadać w blisko 400 placówkach pocztowych, dzięki rozwiązaniu typu fast track, które zostało wprowadzone m.in. w największych miastach Polski.
W wytypowanych placówkach klienci wysyłający paczkę będą obsługiwani poza kolejnością, a dedykowane dla nich okienko będzie oznaczone specjalną naklejką - przypomniała Poczta w komunikacie.
Poczta Polska, w swoje 462 urodziny, uruchomiła specjalną stronę internetową https://t.co/M7RyJXksAz, dzięki której klienci zyskują łatwy i szybki dostęp do najchętniej wybieranych usług cyfrowych, które do tej pory były rozproszone w ramach całej Grupy Kapitałowej @PocztaPolska pic.twitter.com/tmN3qBtBxx
— PocztaPolska (@PocztaPolska) October 18, 2020
Dla klientów z grupy eCommerce, Poczta zaimplementowała dostęp do eSklepu, gdzie można znaleźć produkty do pakowania i zabezpieczania zawartości przesyłek, zarówno listów, jak i paczek.
Jak podała Poczta, strona umożliwia także skorzystanie z usług ubezpieczeniowych i bankowych, które oferują spółki z Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej, tj. Ubezpieczenia Turystycznego czy możliwości zaciągnięcia kredytu gotówkowego.
.@TomaszZdzikot prezes @PocztaPolska dla @CyberDefence24: "W Spółce jest wiele wyzwań. Położyliśmy nacisk na cyfryzację i przyspieszenie procesów. To będzie kluczowy element nowej strategii. Przygotowujemy się też do roli Narodowego Operatora Cyfrowego".https://t.co/ohgqb89mkk
— PocztaPolska (@PocztaPolska) October 17, 2020
Stronę uruchomiono w niedzielę, 18 października, co jest związane z przypadającymi tego dnia 462. urodzinami Poczty Polskiej.
- Dokładnie 462 lata temu, 18 października, król Zygmunt II August założył Pocztę Polską. Od wieków Poczta zapewnia łączność obywatelom i instytucjom. Misja Poczty nie zmieniła się, ale zmieniła się technologia - oświadczył prezes Poczty Tomasz Zdzikot.
W trosce o bezpieczeństwo, zdrowie i życie Klientów wprowadzamy zmiany dotyczące obsługi seniorów w placówkach. Od dzisiaj, w dni powszednie, w godz. 10:00-12:00 wszystkie placówki pocztowe będą obsługiwać wyłącznie Klientów powyżej 60 roku życia. pic.twitter.com/AxnrOAQaZb
— PocztaPolska (@PocztaPolska) October 15, 2020
Kolejnym etapem będzie udostępnienie nowoczesnej aplikacji mobilnej oraz nowa strona dla wszystkich spółek z pocztowej grupy kapitałowej - zaznaczył prezes Poczty Polskiej.