"Symbolika sprężyny w pełni wyraża charakter i energię Polaków" - można przeczytać na oficjalnej stronie akcji projektu. Autorzy akcji zachęcają do głosowania na oficjalne logo naszego kraju.
"Im bardziej, jako naród, byliśmy ograniczani, tym większą energię, i twórcze napięcie generowaliśmy. Odradzaliśmy się silniejsi i jeszcze dynamiczniej działaliśmy. Okres 25 lat wolności udowodnił, że uwolniona energia pobudza nas do konstruktywnego i innowacyjnego działania. Polacy zawsze próbowali osiągać to, co wydawałoby się niemożliwe, nie akceptując zastanego status quo" - napisano w komunikacie.
Nowego logo Polski wymyślił Wally Olins – światowej sławy brytyjski specjalista od brandingu. Wcześniej zajmował się m.in. promocją Hiszpanii, Portugalii, Nowego Jorku i Londynu. Projekt logotypu Polski, był ostatnim dziełem Olinsa.
Przyjęcie koncepcji logotypu jest konsekwencją trwających od półtora roku prac nad spójną komunikacją marki POLSKA. Ostatnim ważnym krokiem jest kampania wizerunkowa „Polska. Spring into new”. Ma ona pokazywać sukces transformacji w naszym kraju w ciągu ostatnich 25 lat.
To jakiś horror z tym logo Polski. Logo naszej ojczyzny to orzeł (nie orzełek) biały
— Cezary „Trotyl” Gmyz (@cezarygmyz) październik 14, 2014
Oficjalne „logo” Polski istnieje od bardzo dawna. Nazywa się orzeł biały.
— Marcin Sz (@marcinek__sz) październik 14, 2014
Jezuniu, myślałam, że se tu jaja robicie a to serio! @TygodnikWPROST: Zagłosuj na oficjalne logo Polski. http://t.co/4qDEoR0tB1
— kataryna (@katarynaaa) październik 14, 2014