Komunikator od społecznościowego giganta zaczął wyświetlać reklamy już w styczniu tego roku. Dotyczyło to jednak Australii i Tajlandii, które miały posłużyć jako poligon doświadczalny. Jak możemy się domyślać, rozwiązanie przyniosło oczekiwany efekt, ponieważ Facebook zdecydował się na wprowadzenie reklam na rynku globalnym.
– Elementy sponsorowane będą wyświetlane na głównym ekranie aplikacji i pojawią się pod sekcją Aktywni teraz. Będą to dosyć duże karty, które zostaną odpowiednio oznaczone – poinformował Stan Chudnovsky, szef Messengera.
Jak dodał, reklamy będą reklamy będą mogły być wyświetlane także w poszczególnych oknach rozmowy.Będzie to jednak możliwe, gdy dana osoba już wcześniej rozpocznie konwersację z przedstawicielem wybranej firmy i ten będzie mógł przesłać ofertę sponsorowaną.
Z informacji przekazanych przez Chudnovsky'ego wynika, że wszyscy użytkownicy Messengera zaczną widzieć reklamy do końca tego roku i ich wdrażanie ma przebiegać falowo. Popularny komunikator ma już 1,2 mld użytkowników miesięcznie i nie dziwi, że Facebook chce go w ten sposób monetyzować.