LOT zawiesza tymczasowo wszystkie połączenia do Włoch
LOT zawiesza do 12 marca 2020 roku włącznie wszystkie rejsy do Włoch. Linie lotnicze przekazały, że "osoby posiadające bilety na te połączenia zostaną o tym fakcie poinformowane". Linie Wizz Air zawieszają loty na północ Włoch.
"W związku z wprowadzonymi restrykcjami ograniczenia przemieszczania się na terenie północnych Włoch oraz zmniejszonym zainteresowaniem podróżami do Wenecji i Mediolanu, LOT tymczasowo zawiesza do 12 marca br. włącznie wszystkie rejsy do tego kraju. Wszystkie osoby posiadające bilety na te połączenia zostaną o tym fakcie poinformowane" - poinformował p.o. rzecznika prasowego LOT Michał Czernicki.
Rzecznik zaznaczył, że polski przewodnik rozumie, iż bieżące wiadomości dotyczące światowej sytuacji epidemiologicznej mogą rodzić niepewność wśród pasażerów linii lotniczych. "Dlatego też wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, LOT wprowadził politykę elastycznej zmiany terminu podróży" – dodał.
Wszystkie osoby, które do tej pory zakupiły lub zakupią do 31 marca br. bilety polskiego przewoźnika na podróże od 6 marca do 24 kwietnia 2020 r. mają teraz możliwość dokonania bezpłatnej zmiany daty podróży na loty do 31 grudnia 2020 r. z zachowaniem klasy rezerwacyjnej. Zapewniamy, iż stale monitorujemy sytuację i na bieżąco dostosowujemy do niej naszą ofertę. Dziękujemy za okazywane nam zaufanie i zapewniamy, iż dokładamy wszelkich starań, aby nasi pasażerowie mieli dostęp do bezpiecznych i jak najbardziej dogodnych rozwiązań. Zmiany rezerwacji można dokonać poprzez LOT Contact Center, a także za pośrednictwem wiadomości na Facebooku (Messenger)
- przekazał LOT.
Linie Wizz Air poinformowały o zawieszeniu do 3 kwietnia połączeń do Mediolanu, Treviso oraz Bergamo ze względu na zamknięcie regionu północnych Włoch w celu opanowania epidemii koronawirusa. Wizz Air z polskich lotnisk - w Warszawie, Gdańsku i Katowicach - lata jedynie do Bergamo.
Przedstawiciel linii wyjaśnił, że rezerwacje na tych kierunkach, zostaną automatycznie zmienione na połączenie na innej trasie w możliwie najbliższym terminie, o czym pasażerowie będą automatycznie informowani.
Klienci, którzy dokonali rezerwacji bezpośrednio na stronie wizzair.com lub za pośrednictwem aplikacji, otrzymają powiadomienie pocztą elektroniczną. Zaoferowana zostanie im bezpłatna zmiana rezerwacji, pełny zwrot kosztów lub zwrot 120 proc. pierwotnej wartości rezerwacji na konto Wizz Air.
Linie mogą informować tylko tych pasażerów, którzy dokonali rezerwacji przez stronę wizzair.com lub aplikację mobilną. Pasażerowie, którzy dokonali rezerwacji za pośrednictwem agencji lub biura podróży – włącznie z internetowymi biurami podróży – powinni skontaktować się z firmą, w której wykupili bilety.