Doradca Trumpa ds. Polaków i Polonii: Możemy mieć teraz niepowtarzalną okazję do prezentacji naszych pomysłów
- Trump jako doświadczony przedsiębiorca potrafi dostrzec dobrą okazję. Dlatego też duża rola i odpowiedzialność za przyszłe polsko-amerykańskie projekty leży po stronie wszelkich polskich lub polonijnych grup. Musimy dotrzeć do niego z naszymi pomysłami. Chodzi o idee, które powinny pochodzić od nas i które będą korzystne dla Polska oraz środowisk polonijnych, a także dla Ameryki – powiedział w rozmowie z szefem klubu „Gazety Polskiej” w Nowym Jorku, Maciejem Rusińskim, William Ciosek, doradca ds. Polski i amerykańskiej Polonii w sztabie Trumpa podczas kampanii prezydenckiej.
- Podczas kampanii wyborczej na zamkniętym spotkaniu w Chicago Donald Trump powiedział także do polskich przedstawicieli, że nie widzi żadnego powodu, dla którego szczątki samolotu i inne dowody nie mogły zostać zwrócone, szczególnie jako coś, co należy do Polski. Prezydent-elekt popiera dokładne, staranne dochodzenie w tej sprawie. Są to jego publicznie złożone obietnice – odpowiada Ciosek, pytany o pomoc Donalda Trumpa w odzyskaniu przez Polaków wraku prezydenckiego Tupolewa.
- Trump jako doświadczony przedsiębiorca potrafi dostrzec dobrą okazję. Dlatego też duża rola i odpowiedzialność za przyszłe polsko-amerykańskie projekty leży po stronie wszelkich polskich lub polonijnych grup. Musimy dotrzeć do niego z naszymi pomysłami. Chodzi o idee, które powinny pochodzić od nas i które będą korzystne dla Polska oraz środowisk polonijnych, a także dla Ameryki. Zaangażowane osoby po stronie polskiej, takie jak ja, pan, środowiska „Gazety Polskiej”, które mają rozeznanie w sprawie korzyści dla Polski, powinny przedstawiać takie pomysły – mówi w rozmowie z Maciejem Rusińskim doradca Donalda Trumpa.
- Następnie powinniśmy wykorzystać nasze kanały komunikacji – przez urzędników państwowych czy dzięki mniej formalnym kontaktom – by wypromować te pomysły dalej. Jako przykład sięgnę do projektu filmowego o Eskadrze Kościuszkowskiej. Jedną z osób, które zaangażowały się w produkcję i zainteresowały się nią, jest Joseph Ricketts, jeden z najbogatszych donatorów Republikanów i zwolennik Trumpa od samego początku kampanii. W skrócie: możemy mieć teraz niepowtarzalną okazję do zaprezentowania naszych pomysłów nowej administracji Białego Domu – stwierdził William Ciosek.
Całość wywiadu z Williamem Cioskiem znajdą Państwo w jutrzejszym wydaniu tygodnika "Gazeta Polska".