Po tym jak zaprezentowana w mediach społecznościowych kampania promująca niedoszły pokaz w Szanghaju doprowadziła do kryzysu wizerunkowego marki, Domenico Dolce i Stefano Gabbana opublikowali film z oficjalnymi przeprosinami. ZOBACZ SAM!
Nagranie trwające półtorej minuty, opublikowane w piątek, zostało umieszczone w chińskim portalu społecznościowym Weibo. W nagraniu Domenico Dolce i Stefano Gabbana wyrazili swoje zamiłowanie i szacunek dla chińskiej kultury.
– Nasze rodziny zawsze uczyły nas szacunku dla różnych kultur świata i dlatego chcemy przeprosić, jeśli popełniliśmy błędy w interpretacji waszej kultury – powiedział Dolce. – Zawsze kochaliśmy Chiny; odwiedziliśmy wiele miast... i na pewno wciąż mamy wiele do nauczenia.
– Oferujemy najszczersze przeprosiny Chińczykom na całym świecie – powiedział Gabbana.
Wideo kończy się słowem „przepraszam” po chińsku wypowiedzianym przez Dolce i Gabbana.
Awantura zaczęła się od filmików reklamowych w ramach kampanii pod hasłem „D&G kocha Chiny”, na których modelka o azjatyckich rysach ubrana w czerwoną suknię włoskiej marki usiłuje zjeść pizzę, spaghetti i sycylijskie ciastko cannolo za pomocą pałeczek. Poucza ją przy tym męski głos, który zniekształca nazwę firmy w sposób, w jaki mogliby to zrobić Chińczycy.
Reklamy wywołały oburzenie chińskich internautów, którzy oskarżyli firmę o rasizm.