Przejdź do treści

1/4 Polaków oszczędza więcej niż przed pandemią

Źródło: pexels.com/Artem Beliaikin

41% Polaków uważa, że w ciągu najbliższych miesięcy wydatki ich gospodarstw domowych wzrosną - podano w raporcie przeprowadzonym przez PwC. Zmniejszyła się częstotliwość zakupów Polaków we wszystkich kategoriach z wyjątkiem kategorii spożywczej.

Raport przeprowadzony przez PwC “Nowy obraz polskiego konsumenta” ma na celu pokazać jak pandemia wpłynęła na
zachowania Polaków. Wyniki ukazują, że pandemia wiąże się z obawami o wzrost cen i wizją nadchodzącego kryzysu. Największy wzrost wydatków nastąpił w kategorii artykułów spożywczych, zdrowotnych, pielęgnacyjnych oraz elektroniki użytkowej.

- Polscy konsumenci od lat byli jednymi z najbardziej wrażliwych cenowo konsumentów w Europie. Sytuacja pandemiczna oraz związana z nią niepewność dochodów dodatkowo nasila to zjawisko. Wraz z nałożonymi ograniczeniami, zanikiem misji impulsowych znaczna część zakupów przyjęła charakter planowany. W efekcie obserwujemy stały wzrost koszyka zakupowego w sklepach o szczególnie atrakcyjnym postrzeganiu cenowym, które jednocześnie znajdują się w pobliżu miejsca zamieszkania. Istotny powrót do zjawiska smart shopper dodatkowo sprzyja produktom marki własnej, które na przestrzeni lat zdobywały sobie sympatię konsumentów. W wybranych przypadkach cierpi również średnia i wyższa półka cenowa wraz z migracją do tańszych alternatyw. Kluczowym zadaniem dla sieci będzie więc stała praca nad poprawą wizerunku cenowego, który jak pokazuje praktyka, nie zawsze musi być związany z rzeczywistym postrzeganiem. Na znaczeniu nabiorą praktyki związane z komunikowanymi akcjami promocyjnymi, komunikacją wewnątrzsklepową oraz personalizowaną - skomentował ekspert Maciej Kroenke Partner w PwC, lider zespołu Revenue Management w CEE

- Priorytetem na najbliższe miesiące i lata będzie budowa kanałów bezpośredniej komunikacji z klientem, która pozwoli z jednej strony na inspirowanie, a z drugiej na umocnienie atrakcyjnego postrzegania zarówno pod kątem szerokości oferowanego asortymentu, jak i jego atrakcyjności cenowej. Z tego powodu obserwujemy intensyfikację działań komunikacyjnych i personalizacyjnych. W praktyce programy lojalnościowe często traktowane pobłażliwie przejmą na siebie istotny ciężar walki o traffic i skuteczny marketing. W praktyce zyskują też nową rolę – centrum aktywacji i zaangażowania klientów - dodał ekspert.

pwc.pl

Wiadomości

Na co premier będzie się wściekał w przyszłym roku?

Dziwna wiadomość dla premiera Holandii w mediach społecznościowych

Ogłoszono alarm powietrzny w całym kraju. Reagowało polskie lotnictwo!

48 godz. w syryjskim miasteczku. Od spalenia choinki do przeprosin

Rosja zaczyna płacić za wojnę. Pierwszy miliard dolarów dla Ukrainy

Sprawca zabójczego rajdu w Magdeburgu zostawił testament

Trump planuje zmienić nazwę najwyższego szczytu Ameryki Północnej

Żyją na ziemi. Badacze: Nie wiemy kim oni są?

Jeden gol, który wywrócił do góry nogami jego życie

Trump jedną wypowiedzią dozbroił Grenlandię. Dania bije się w...

Krwawe zamieszki po decyzji sądu w sprawie wyborów

AI w kościele. Awatar Jezusa spowiadał wiernych

ks. J. Stańczuk: w święta unikajmy rozmów o polityce

Ekstraklasa piłkarska. Ante Simundza trenerem Śląska Wrocław

Wyjątkowy koncert kolęd w Republice!

Najnowsze

Na co premier będzie się wściekał w przyszłym roku?

Rosja zaczyna płacić za wojnę. Pierwszy miliard dolarów dla Ukrainy

Sprawca zabójczego rajdu w Magdeburgu zostawił testament

Trump planuje zmienić nazwę najwyższego szczytu Ameryki Północnej

Żyją na ziemi. Badacze: Nie wiemy kim oni są?

Dziwna wiadomość dla premiera Holandii w mediach społecznościowych

Ogłoszono alarm powietrzny w całym kraju. Reagowało polskie lotnictwo!

48 godz. w syryjskim miasteczku. Od spalenia choinki do przeprosin