Warta ponad 900 mln zł inwestycja nie zostanie ukończona zgodnie z wcześniej zakładanym harmonogramem. Wszystko przez pandemię koronawirusa informuje magistrat, powołując się na komunikat przekazany od głównego wykonawcy. Firma PORR nie była w stanie zapewnić pełnej obsady załogi w momencie szczytu zachorowań.
Pierwotnie tunel pod rzeką Świna w Świnoujściu miał być oddany w III kwartale br. ale wykonawca złożył do Urzędu Miasta wniosek o przesunięcie tego terminu na przełom maja i czerwca 2023.
„Wykonawca deklaruje, że roboty budowlane zakończy do końca tego roku, a te kilka miesięcy daje sobie na uruchomienie wszystkich systemów zarządzających tunelem” – poinformowała z-ca prezydenta miasta Barbara Michalska. „W opinii wykonawcy jest to bardzo wiarygodny termin, natomiast mogą wystąpić okoliczności, których nie da się przewidzieć. Obecnie takich zagrożeń nie widzimy” – dodała.
Tunel pod Świną ma rozwiązać problemy komunikacyjne mieszkańców Świnoujścia i turystów. Połączenie między wyspami Wolin i Uznam zapewniają obecnie przeprawy promowe, które nie posiadają wystarczającej przepustowości, co wiąże się często z długim oczekiwaniem na prom.
Droga między wyspą Wolin a wyspą Uznam będzie mieć łączną długość ok. 3,2 km. Inwestycja to także dojazdy w postaci wykopu otwartego i tunelu wykonywanego metodą stropową na wyspie Uznam oraz na wyspie Wolin. Elementami układu drogowego będą też drogi dojazdowe do tunelu, plac manewrowy, skrzyżowanie – rondo na wyspie Wolin i skrzyżowanie typu T na wyspie Uznam. Przebudowane zostaną także przyległe ulice.
Całkowity koszt inwestycji to ponad 900 mln zł, z czego prawie 775,7 mln to dofinansowanie z Unii Europejskiej (85 proc.).
Polecamy Nasze programy
Wiadomości
Najnowsze
Kurski: jednego dnia Sutryk popiera Trzaskowskiego, drugiego przychodzi po niego CBA. To sprawka Tuska.